اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«بر باد رفته» بخاطر تظاهرات سیاهان از شبکه «اچ‌بی‌اُ» حذف شد

«بر باد رفته» محصولی از زمان خود است که برخی تعصبات قومی نژادی را به تصویر می‌کشد که متاسفانه در جامعه آمریکا عادی شده است.

«بر باد رفته» بخاطر تظاهرات سیاهان از شبکه «اچ‌بی‌اُ» حذف شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «اچ‌بی‌اُ» اعلام کرده که بخاطر محتواهای بحث برانگیز نژادی فیلم «بر باد رفته» فعلا از پلتفرم این شبکه حذف می‌شود.

سخنگوی شبکه اچ‌بی‌اُ اعلام کرد که پس از بحث و بررسی در مورد زمینه تاریخی و اعلام تقبیح صحنه‌های نژادپرستانه، فیلم «بر باد رفته» به پنل نمایش شبکه بازخواهد گشت.

روز سه‌شنبه، «HBO Max» در پی اعتراضات در مورد مرگ جورج فلوید، فیلم محصول سال ۱۹۳۹ را از آرشیو خود حذف کرد.

«بر باد رفته» محصولی از زمان خود است که برخی تعصبات قومی نژادی را به تصویر می‌کشد که متاسفانه در جامعه آمریکا عادی شده است.

سخنگوی شبکه اچ‌بی‌اُ به ورایتی گفت: این تصاویر و صحنه‌های نژادی هم آن زمان اشتباه بوده هم حالا و ما احساس کردیم که گذاشتن این فیلم بدون هیچ توضیحی با همین اوضاع، قطعا غیرمسولانه خواهد بود. 

حذف فیلم «بر باد رفته» از شبکه اچ‌بی‌اُ پس از آن صورت می‌گیرد که در مقاله‌ای که به قلم «جان ریدلی» نویسنده فیلم‌نامه «۱۲ سال بردگی» در لس‌آنجلس تایمز منتشر شد، با انتقاد از فیلم «بر باد رفته» برخی صحنه‌های آن را به نوعی تیپیکال و کلیشه مضامین نژادپرستی در زمان جنگ داخلی آمریکا را برمی‌شمارد.

داستان «بر باد رفته» با بازی «کلارک گِیبل» «ویویَن لی» «هتی مک‌دنیل» و «اولیویا دی هاویلند» در مزرعه‌ای خارج از آتلانتا و پس از جنگ داخلی آمریکا اتفاق می‌افتد. فیلم داستان دلباختن «اسکارلت اُ هارا» با بازی «ویوین لی» دختر یک مزرعه‌دار و «رِت باتلر» با بازی «کلارک گِیبل» از «آریستوکرات»‌های(اشراف‌زاده) جنوبی را روایت می‌کند.

«بر باد رفته» برنده هشت جایزه اسکار شد، از جمله «بهترین فیلم»، «بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن» برای «ویویَن لی»، «بهترین کارگردانی» برای «ویکتور فلمینگ» و «بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن» برای «هتی مک‌دنیل»، که اولین شخصیت سیاه‌پوستی بود که تاکنون برنده اسکار شده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول