اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

اعتراض رئیس سازمان امور مالیاتی به تخلفات سردفتران درباره مالیات نقل و انتقال املاک

رئیس سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تعریف سازوکار رسیدگی به شکایات مردمی از دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

اعتراض رئیس سازمان امور مالیاتی به تخلفات سردفتران درباره مالیات نقل و انتقال املاک

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تعریف سازوکار رسیدگی به شکایات مردمی از دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

پارسا گفته است که برخی سردفتران برای انجام مالیات نقل و انتقال املاک از قانون سر باز می زنند و برخلاف تعرفه‌های موجود طلب وجه از مردم می‌کنند.

در این نامه آمده است: همانطور که استحضار دارند، برابر ماده ۱۸۷ ق.م.م و در هم افزایی و همکاری بسیار مطلوب و مناسب سازمان های امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران و بعد از طراحی و توسعه سامانه های الکترونیکی لازم و انجام مراحل آزمون و ارزیابی زیرساخت های مرتبط، از تاریخ ۱۳۹۶/۲/۲۰ در مراکز استان ها و از تاریخ ۱۳۰۹/۲/۲۷ در تمام شهرهای کشور، عملیات برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی آغاز شده است.


در بررسی بازخوردهای اعلامی و شواهد موجود و با وجود استقبال مناسب مردم از این اقدام موفق مشترک، برخی دفاتر اسناد رسمی در برخی استان ها از ارائه خدمات الکترونیکی مرتبط به بهانه های مختلف سرباز زده و مراجعین را به سازمان امور مالیاتی ارجاع می دهند و بعضا بابت انجام این نوع سرویس، بر خلاف مقررات و تعرفه های موجود، مطالبه وجه نقد می نمایند که تداوم این وضعیت چالش هایی را در اجرای این پروژه به همراه خواهد داشت و انعکاس بازخوردهای مورد اشاره می تواند اهداف مورد انتظار و به خصوص رتبه کشور در نماگر ثبت مالکیت از شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی را نیز متأثر نماید.

با عنایت به مطالب فوق خواهشمند است دستور فرمایید ضمن اطلاع رسانی عمومی، ساز و کار دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از تخلفات احتمالی دفاتر اسناد رسمی پیش بینی و مساعدت لازم معمول نمایند. مزید استحضار این سازمان آمادگی هر نوع همکاری در تحقق هرچه سریعتر اهداف مورد انتظار را اعلام می دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول