اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

باید با مسوولانی که با قصورشان آتش به میراث معنوی گلستان زدند برخورد شود

رئیس کل دادگستری گلستان درباره برگزاری تورهای گردشگری که فرهنگ بومی منطقه را تهدید می‌کند، گفت: دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش را مکلف کردیم این موضوع را بررسی و با عوامل و مسوولانی که قصور کرده‌اند، برخورد کنند.

باید با مسوولانی که با قصورشان آتش به میراث معنوی گلستان زدند برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، هادی هاشمیان از دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش خواست با کسانی که به بهانه گردشگری، اصالت های فرهنگی بومی منطقه را تهدید می‌کنند، برخورد کنند.
وی اظهار کرد: گلستان یکی از استان‌های غنی کشور در زمینه طبیعت‌گردی و فرهنگ بومی است اما اخیرا گزارش  شده است عده‌ای در قالب تورهای گردشگری و بومگردی اقداماتی انجام می‌دهند که عملا سبب تصعیف و مخدوش شدن فرهنگ ایرانی و اسلامی زیست بوم گلستان می‌شوند.
هاشمیان افزود: این موضوع علاوه بر نگرانی مجموعه فرهنگی استان، موجب نگرانی و واکنش مردم منطقه شده است.
وی خاطرنشان کرد: دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش را مکلف کردیم این موضوع را بررسی و  با عوامل و مسوولانی که قصور کرده‌اند، برخورد کنند.
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: آداب، رسوم و آیین بومی مردم استان زمینه جذب گردشگر است و ما وظیفه داریم از این فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در برابر کسانی که آتش به میراث معنوی گلستان می‌زنند، محافظت کنیم.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول