اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اتصال 92 روستا در استان فارس به شبکه اینترنتی

رئیس‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: از میان 112 روستای کشور، 92 روستا در استان فارس از طریق ایرانسل به شبکه اینترنتی متصل می شود.

اتصال 92 روستا در استان فارس به شبکه اینترنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرداد سهرابی پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس با افزایش 4 هزار و 171 کیلومتر فیبرنوری، رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داده است.
 وی افزود: شبکه انتقال از 200 مگابیت پرسکند  به 3هزار و 530 مگابیت و نیز پهنای باند بین الملل فارس از 390 مگابیت به 550 مگابیت پرسکند افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد:  با احتساب افزایش مگابیت بین الملل، فارس  رشد 243 درصدی  داشته که برگرفته از تلاشگران عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات  در این خطه از کشور است.
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس بیان کرد: افزایش  پهنای باند ورودی از 638 به  هزار و 832 نشان از رسیدن به رشد 53 درصدی است.
سهرابی بیان کرد:  افزایش پهنای باند خروجی  از 145 مگابیت پر‌سکند به  965 مگابیت پرسکند از دیگر فعالیت‌های  اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس است.
وی  با اشاره به اینکه  در سال گذشته تمام روستا‌های بالای 20 خانوار در قالب 2 هزار و  338 روستا پایش اطلاعاتی شده است، افزود:  بر اساس این پایش 86.74  درصد روستا‌های فارس دارای ارتباط صوت مطلوب است  و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری  این میزان به  100 درصد برسانیم.
 رئیس‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس بیان کرد: خود‌داری سرمایه مجدد از سوی اپراتور‌های دوم و سوم  و نیز با  استفاده از سرویس رومینگ بتوان خدمات بهتری را برای روستا‌ها انجام دهند.
سهرابی بیان کرد:  بیش از 589 روستا  رومینگ صوت همراه اول را  برای ایرانسل باز کرد و تقریبا هزار و 478 روستای فارس به شکل رومینگ فعال است.
وی اظهار داشت: بیش از 3 هزار و 500 مدرسه مربوط به روستا‌های  بالای 200 خانوار هوشمند سازی  شده است  و هم اکنون بیش از هزارو 200 مدرسه به سرویس هوشمند مدارس متصل شده و از اینترنت رایگان استفاده می کنند.
سهرابی گفت: با راه‌اندازی سامانه در سال گذشته مقرر گردید مشترکین در هر مکانی  که قرار دارند  با اتصال به این سامانه  وضعیت ارتباطاتی خود را مشاهده  کند ونیز برای نخستین بار در دنیا دستگاه ریگراتوری اطلاعاتی را شفاف  در اختیار مردم قرار می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 54 روستا از خدمات بانک داری و نصب «ای بی ام» بهره‌مند شدند و نیز افتتاح کارخانه نوع‌آوری کسب و کار با اعتباری افزون بر 17 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی  آماده بهره‌برداری است.
مدیرکل  ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس تصریح کرد: در استان فارس17 شرکت نوپا کسب و کار در سامانه نوآفرین ثبت‌نام کرده‌اند که  سومین استان در کشور از لحاظ  تعداد شرکت‌های نو پای استارتاپی هستیم.
 سهرابی بیان کرد: در دولت الکترونیک که بازوی قوی برای کنترل کرونا و بحران‌های مشابه است، 17 میلیون در قالب کمک‌های یک میلیون تومانی به گروه‌های هدف بدون حضور فیزیکی و مراجعه به بانک، پرداخت شده است.
انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول