اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ایجاد ۴۲۵ شغل با ارائه تسهیلات به ۶ طرح شاخص کشاورزی در همدان

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با بیان اینکه به تعداد ۶ طرح شاخص بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است گفت: این میزان معادل ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کلان و ایجاد ۴۲۵ نفر اشتغالزایی بوده است.

ایجاد ۴۲۵ شغل با ارائه تسهیلات به ۶ طرح شاخص کشاورزی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان هوشنگ حیدرنژادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد کل تسهیلات پرداختی در سال ۹۸ که تاثیر بسزایی در تولید و اشتغال استان همدان داشته ۳۹ هزار و ۷۷ فقره بوده که این میزان معادل ۱۵ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه این رقم نشان از رشد ۳۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ دارد افزود: یکی از اولویت‌های بانک کشاورزی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است که در این بخش ۳۱۸ فقره تسهیلات غیرحمایتی به مبلغ یک‌هزار و ۶۴۴ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال و ۸۹۵ فقره تسهیلات حمایتی به مبلغ ۳۷۴ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۶ طرح شاخص بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است ادامه داد: این میزان معادل ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های چون واحد تولید فرنچ فرایز، کشتارگاه صنعتی طیور، سردخانه سورت و بسته بندی صنعتی، تولید کود شیمیایی و سموم کشاورزی، آرد سینا و تولید تخم مرغ است که بیش از ۴۲۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به حوزه مکانیزاسیون کشاورزی از دیگر اولویت‌های این تخصصی کشاورزی است که در سال گذشته یک‌هزار و ۱۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۳۶ میلیارد ریال در قالب خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی پرداخت شده است.

حیدرنژادیان با تأکید بر اینکه تا کنون ۳۹ فقره تسهیلات در زمینه توسعه و احداث گلخانه به میزان ۱۸ هکتار معادل ۴۶۸ میلیارد ریال پرداخت شده است خاطرنشان کرد: تسهیلات احداث و توسعه ۶۰ هکتار گلخانه مصوب شده اما تا کنون ۱۸ هکتار آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از تسهیلات پرداختی در زمینه اساسی و زیربنایی و ۳۴ درصد تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بوده است ادامه داد: بانک کشاورزی مهمترین بانک در زمینه صادرات به ویژه در حوزه سرمایه در گردش محسوب می‌شود.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان در پایان به تسهیلات پرداختی در حوزه سیل سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان تسهیلات این حوزه ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی به استان بوده که تا پایان سال ۹۸، ۹۶.۴ درصد معادل با ۳۵۶ میلیارد ریال به ۴ هزار و ۳۷۶ نفر پرداخت شده است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول