اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نظر فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد درباره امتحانات حضوری/ هیچ دانشجویی در کلاس ماسک نداشت

بسیاری از دانشگاه‌ها به دلیل نگرانی از بابت شیوع ویروس کرونا امتحانات خود را به صورت مجازی برگزاری می‌کنند، با وجود این، شرایط در دانشگاه آزاد اسلامی هنوز به صورت سراسری به سمت برگزاری آزمون مجازی نرفته است.

نظر فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد درباره امتحانات حضوری/ هیچ دانشجویی در کلاس ماسک نداشت

خبرگزاری فارس-اصفهان، محمدحسین امینی هرندی: خرداد ماه که از گذشته‌های دور با امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان عجین شده هنوز شاهد برگزاری امتحانات رد برخی از دانشگاه‌ها نیست و قرار است تمرکز آزمون مقاطع مختلف در تیر ماه باشد.

بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های برتر کشور به دلیل نگرانی از بابت شیوع ویروس کرونا امتحانات خود را به صورت مجازی برگزاری می‌کنند، با وجود این، دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده قرار نیست در این دانشگاه همه امتحانات غیرحضوری باشد و یا شرایطی خاص برای این موضوع را در نظر گرفته است و تصمیم‌گیری برای برگزاری حضوری یا مجازی را به شرایط هر استان وابسته شده است.

این روزها نگرانی از بابت عدم رعایت مراقبت‌های بهداشتی از سوی بعضی از دانشجویان که می‌تواند برای سایر افراد خطرناک باشد و حتی در صورت رعایت فاصله‌گذاری در زمان امتحان، با توجه به حضور دانشجویان در خوابگاه، سرویس، سلف و بوفه، فضای پرالتهابی را برای خانواده دانشجویان ایجاد کرده است. فارس در گزارشی به برخی از ابعاد این نگرانی‌ها و پاسخ مدیران دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت (اینجا). در این گزارش موضوع را از نگاه برخی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سطح کشور بررسی شده است.

مجازی برگزار شدن امتحانات الزامی به نظر می‌رسد

مرضیه افشارنیا عضو اتحادیه تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد سراسر کشور با انتقاد از برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه آزاد به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اوج گرفتن دوباره ویروس کرونا، مجازی برگزار شدن امتحانات الزامی به نظر می‌رسد.

وی با بیان این که تلفات این ویروس جدی است و نمی‌توان به راحتی در مورد خطری که این تعداد از دانشجوی دانشگاه آزاد را تهدید می‌کند بی‌تفاوت بود، اظهار داشت: آنچه در رسانه‌ها و از سوی مسؤولان درمان مطرح می‌شود، جدی گرفتن هشدارهاست اما آنچه از سوی مسؤولان دانشگاه آزاد می‌شنویم مغایر با سایر گزاره‌هاست.

عضو اتحادیه تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد سراسر کشور تاکید کرد: برای دانشجویانی غیربومی، موضوع فقط امتحان نیست که گفته شود نکات ایمنی را رعایت می‌کنیم، شرایط رفت و آمد و حضور در سلف، نگرانی بابت ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

اجرای مراقبت‌های لازم نگرانی‌ها را برطرف کند

حسین کریمی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب نظر متفاوتی داشت و با اشاره به شرایط دانشگاه آزاد عنوان کرد: تا جایی که می‌دانم پروتکل‌های بهداشتی تا حد زیادی در دانشگاه آزاد رعایت می‌شود و  با مراقبت‌های لازم نگرانی بابت برگزاری حضوری امتحانات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد تبعیت از قوانین است، مسؤولان دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن جمیع شرایط به این نتیجه رسیده‌اند که امتحانات حضوری برگزار شود، از جمله این که بستر برگزاری مجازی امتحانات زیرساخت و هزینه‌های آن در اختیار دانشگاه قرار نداشت.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران در پاسخ به این سؤال که نگرانی بیشتری در مورد دانشجویان غیربومی در صورت حضوری بودن امتحان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از دانشگاه آزاد دارم، دانشجویان غیربومی در دانشگاه آزاد کمتر از ۵ درصد است، به همین دلیل بسیاری از دانشگاه‌های آزاد فاقد خوابگاه هستند، بعید می‌دانم از این جهت مشکلی خاصی پیش آید.

هیچ دانشجویی در کلاس ماسک نداشت

سیدمهدی میرلوحی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی‌شهر اما با نظر دانشجویی دانشگاه تهران جنوب موافق نبود و به خبرنگار فارس گفت: نظر من بر برگزاری امتحانات به صورت مجازی است، خطر کرونا همچنان ادامه دارد و نباید آن را نادیده گرفت.

وی یادآور شد: روز گذشته برای حضور در کلاس جبرانی به دانشگاه رفته بودم، از مسؤولان خواستم تا برگزاری مجازی امتحانات موافقت کنند، پاسخشان این بود که این موضوع باید از طرف تهران ابلاغ شود و آن‌ها اختیاری در این خصوص ندارند.

میرلوحی با تاکید بر این که تجربه نشان داده پروتکل‌های بهداشت آن‌طور که باید رعایت نمی‌شود، اضافه کرد: در کلاسی که حضور پیدا کردم از دانشجویان هیچ‌کس از ماسک استفاده نکرده و فقط استاد ماسک داشت، فاصله میان دانشجوها هم رعایت نمی‌شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی‌شهر عنوان کرد: برای دانشگاهی مثل خمینی‌شهر، دانشجویان بسیاری از اصفهان حضور پیدا می‌کنند، طی مسیر با وسیله نقلیه‌ای که معمولاً بیشتر از ظرفیتش استفاده می‌شود، نگرانی از بابت شیوع بیماری را بیشتر می‌کند.

بر همین اساس از برخی استان‌ها از جمله خوزستان، اصفهان و برخی از استان‌های غربی و شمال غربی کشور نیز خبر می‌رسد که با توجه به شرایط، بر اساس اعلام مدیران استانی و مسؤولان ستاد مقابله با کرونا تصمیماتی برای مجازی شدن امتحانات اتخاذ شده است. موضوعی که ظاهرا توسط مدیران دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط هشدار یا شرایط قرمز تصمیم گیری آن به واحدها واگذار شده است.

اگرچه برخی از مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای اخیر برای ابلاغ دستورالعمل‌ها با رسانه‌ها گفت‌وگو کردند اما در رابطه با نظرات اخیر فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد و نیز مطالبه بیش از ۳ هزار نفر از دانشجویان در پویش های سامانه فارس من پاسخی فراگیر در این باره بیان نشده است. علی رغم پیگیری‌های متعدد خبرنگار فارس از محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و ارجاع پاسخگویی به این موضوع از سوی وی به مدیرکل روابط‌ عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رضا همدانچی در این باره پاسخگو نبود.

البته روز گذشته، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره چگونگی برگزاری آزمون‌های پایان ترم این دانشگاه در شهرهایی که شرایط هشدار در برابر شیوع ویروس کرونا را دارند، گفته بود «تصمیم گیری درباره نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم این مراکز با رؤسای واحدهای دانشگاه‌ آزاد و هماهنگی با رئیس ستاد مقابله با کرونای استان است».

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول