اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

انسجام و همدلی در دستور کار جدی «نمایندگان» هرمزگان/ دیدار با «سران قوا» و پیگیری ارتقای سرمایه‌های انسانی

در نشست مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بر انسجام حداکثری با رویکرد هم‌افزایی به منظور پیگیری رفع مشکلات استان تأکید شد.

انسجام و همدلی در دستور کار جدی «نمایندگان» هرمزگان/ دیدار با «سران قوا» و پیگیری ارتقای سرمایه‌های انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجمع نمایندگان هرمزگان در این دوره از مجلس شورای اسلامی در مجموع اعضای خود بالاترین تجربه نمایندگی را در میان ادوار مختلف مجلس از این استان را داراست و از سوی دیگر، نمایندگی در این دوره از مجلس که روحیه مطالبه‌گری عمومی در جامعه و کشورمان بیش از هر زمان دیگری رشد و بالندگی یافته، رسالت‌های خاص خود را دارد.

برپایی مداوم جلسات مجمع نمایندگان طی یک ماه اخیر

احمد جباری رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین اقدامات و تلاش‌های همسوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس از برگزاری مستمر و مداوم جلسات مجمع نمایندگان هرمزگان در این دوره و پیگیری مسائل و موضوعات مختلف استان بر پایه مشورت و خرد جمعی نمایندگان خبر داد و عنوان کرد: در طول یک چند هفته اخیر که مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم فعالیت خود را آغاز کرده است، چندین جلسه مجمع نمایندگان استان را با حضور هر 5 نماینده داشته‌ایم که اتفاق مبارکی است و باید این روند را با جدیت ادامه دهیم.

وی با بیان جزئیات تازه‌ترین جلسه مجمع نمایندگان استان با نهایی شدن عضویت هر کدام از نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، گفت: در جلسه روز گذشته مجمع نمایندگان استان که با محوریت تقویت هم‌افزایی و همفکری و همدلی هرچه بیشتر نمایندگان استان و بررسی موضوعات مهم مرتبط با هرمزگان برگزار شد، آخرین وضعیت استان در مورد شیوع بیماری کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا نامه‌ای به رئیس جمهور تدوین و ارسال شود که در قالب آن خواستار تقویت فوری زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، ایجاد آزمایشگاه‌های کرونا در شهرها و جزایر و تقویت تجهیزات پزشکی بخصوص در زمینه مراقبت‌های ویژه استان شویم.

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت تصریح کرد: در نامه‌ای نیز به وزیر آموزش و پرورش حتما درخواست خواهیم کرد که برگزاری غیرحضوری امتحانات دانش‌آموزان حدالامکان توسعه یابد و از ازدحام دانش‌آموزان در مدارس و حوزه‌های امتحانی ممانعت شود چرا که هرمزگان بدلیل شرایط خاص دمایی و گرمای بالای هوا، شاهد برگزاری امتحانات در زیر کولر و محیط‌های دربسته است که احتمال شیوع این بیماری را تشدید و سلامت دانش‌آموزان و معلمان پرتلاش به خطر می‌افتد. همچنین در خصوص بازگشایی برخی دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات نیز تذکراتی به وزرای مربوطه از جمله وزیر بهداشت داده شود.

دیدار با روسای قوا پیگیری خواهد شد

جباری همچنین به اهمیت دیدار مجمع نمایندگان با روسای قوا اشاره و گفت: در جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان قرار شد تا پیگیری دیدار با روسای قوای سه گانه با اولویت رئیس مجلس شورای اسلامی برای بیان مفصل مسائل و مشکلات استان هرمزگان را داشته باشیم و حتما در این دیدارها از ظرفیت استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان نیز برای انتقال موضوعات مهم توسعه‌ای استان استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای دیدار با رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه نیز از جمله دیگر موضوعات مورد تأکید نمایندگان استان در این نشست بود که با پشتوانه مسائل کارشناسی و فنی بتوانیم این دیدارها را انجام و نتیجه مناسبی از آنها کسب کنیم.

توسعه منابع انسانی هرمزگان مهم‌ترین حاصل انسجام مجمع نمایندگان خواهد بود

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت در ادامه یکی از مهم‌ترین تأکیدات هر 5 نماینده استان در این نشست را اهمیت توسعه منابع انسانی استان و کمک به ارتقای نیروهای هرمزگانی در مناصب مختلف ملی و منطقه‌ای عنوان و اظهار داشت: ثمره یکصدایی نمایندگان استان بدون شک به ارتقای ظرفیت‌های همه‌جانبه هرمزگان خواهد انجامید که یکی از آنها استفاده از نخبگان استان در مسؤولیت‌های گوناگون است که می‌توانند منشأ اثرات هرچه بیشتری برای مردم استان هرمزگان باشند.

جباری خاطرنشان کرد: چهره‌های نخبه فراوانی در هرمزگان داریم که هر کدام سرمایه‌های ارزنده‌ای برای استان و کشورمان بشمار می‌روند اما استفاده مناسبی از ظرفیت آنها صورت نگرفته است و ما باید در قالب مجمع نمایندگان استان برای استفاده از این ظرفیت‌ها بدور از نگاه‌های سلیقه‌ای و جناحی و سیاسی تلاش کنیم تا کشور از این سرمایه‌های خود بهره هرچه بیشتری ببرد.

ایجاد دفتر مجمع نمایندگان هرمزگان در بندرعباس

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از موضوعات مورد اشتراک میان نمایندگان استان در نشست مجمع را ایجاد دفتر در مرکز استان برای شکل‌دهی به حرکت‌های منسجم میان نمایندگان در حوزه مسائل مختلف عنوان کرد و گفت: ایجاد این دفتر نافی داشتن دفاتر مستقلی از سوی نمایندگان مرکز استان نیست اما ضروری است تا بتوانیم با در اختیار داشتن دفتری در مرکز استان برای مجمع نمایندگان، برخی امور مهم مشترک میان نمایندگان را در آن متمرکز و همین‌طور میزبان نشست‌های تخصصی با نخبگان و فعالان اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی استان باشیم و ارتباط چهره به چهره نمایندگان نیز تقویت شود.

برگزاری مستمر جلسات مجمع

جباری در پایان با اشاره به تأکید هر 5 نماینده استان بر برگزاری مستمر جلسات مجمع نمایندگان، تصریح کرد: مقرر شد تا در برخی از جلسات مجمع از مسؤولین ملی و منطقه‌ای نیز برای اخذ بهترین تصمیمات و پیگیری مناسب‌تر مصوبات دعوت کنیم تا بتوانیم گام‌های هرچه بیشتری برای مردم استان برداشته و از فرصت نمایندگی برای خدمت هرچه بیشتر به مردم استفاده کنیم.

مصاحبه از فهیمه شمسی

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول