اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌6 کیلومتر دیگر از محور 4 بانده هراز ‌افتتاح شد

وزیر راه و شهرسازی ۶ کیلومتر از محور ۴ بانده جاده هراز را صبح امروز افتتاح کرد.

‌6 کیلومتر دیگر از محور 4 بانده هراز ‌افتتاح شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌‌وزیر راه و شهرسازی صبح امروز ۶ کیلومتر از محور ۴ بانده ‌هراز در استان مازندران را افتتاح کرد.

‌در این مراسم محمد اسلامی با بیان اینکه ۶ کیلومتر دیگر به باند دوم محور هراز اضافه شد، افزود:‌ ‌با تاکمیل این محور چهارخطه یکی دیگر از وعده‌های دولت درباره افزایش زیرساخت‌های حمل و نقلی محقق می‌شود‌.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در پروژه چهارخطه کردن هراز ‌تعریض مسیر انجام نشده است بلکه جاده جدید احداث شده است، گفت: ‌در این مسیر بزرگراهی، چند دستگاه تونل و پل‌ احداث شد.

وی اظهار داشت: با افتتاح این ۶ کیلومتر محور دو بانده، میزان طول جاده هراز از ۶۶ کیلومتر به ۷۲ کیلومتر افزایش می‌یابد.

اسلامی بیان کرد: بزرگترین تونل جاده هراز به طول ۱۸۰۰ متر‌ امروز با این افتتاح به این پروژه بزرگراهی افزوده می‌شود‌ 

وی اضافه کرد: در ادامه مسیر،  ۲۹ کیلومتر باقی مانده است که در این بخش مسیر هم‌ تونل و پل‌های زیادی وجود دارد که در حال ساخت و تکمیل است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امیدواریم ‌بخش مربوط به گره‌های اصلی جاده هراز را در این ۲۹ کیلومتر باقی مانده، تا پیش از‌ پایان دولت تکمیل کنیم و زیر بار ترافیک برود.

وی اضافه کرد: نهضت جاده‌سازی در سراسر کشور فعال شده است‌.

 

به گزارش فارس طول کلی این پروژه 48 کیلومتر و شامل سه قطعه است که در جاده آمل به تهران در استان مازندران واقع شده و پیشرفت فیزیکی آن 73 درصد است که تاکنون 20 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

‌عملیات اجرایی این 6 کیلومتر در منطقه وانا و محدوده لاسم- پلور است که یک رشته تونل به طول 1740 متر و سه دستگاه پل به طول 150 متر با 3800 متر دیواره‌سازی از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.  

‌17 رشته تونل به طول 16.1 کیلومتر و 6 دستگاه پل خاص به طول 378 متر در این پروژه تعریف شده است که این امر حکایت از توپوگرافی خاص منطقه و شرایط سخت در اغلب جبهه‌های کاری این پروژه دارد که تاکنون 8 رشته به طول 7.7 کیلومتر و 5 دستگاه پل به طول 373 متر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

‌طبق اعلام قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار پروژه، حجم بالای ترافیک در محور هراز، وجود معارضان دولتی و شخصی، ممنوعیت تردد ادوات سنگین راهسازی در روزهای تعطیل و پایان هفته و کمبود نقدینگی از مهمترین مشکلات اجرای این پروژه است که انجام کار را با سختی و وقفه روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول