اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حقوقدان صهیونیست: الحاق کرانه باختری، نقض توافقات اسلو است

عضو تیم مذاکره‌کننده توفقات اسلو می‌گوید اشغال یکجانبه کرانه باختری، بر اساس بند ۳۱ از توافق موقت اسرائیل-تشکیلات در سال ۱۹۹۵، نقض توافقات اسلو محسوب می‌شود.

حقوقدان صهیونیست: الحاق کرانه باختری، نقض توافقات اسلو است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوئل سینگر» مشاور حقوقی پیشین کابینه رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده «توافقات اسلو» در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵، طرح اشغال کرانه باختری را نقض آشکار این توافق‌ها اعلام کرد.

سینگر در مصاحبه با روزنامه «هاآرتص»، توضیح داد: «الحاق یکجانبه مناطقی از کرانه باختری، توافقات اسلو را نقض می‌کند. بند ۳۱ از توافق موقت اسرائیل-تشکیلات در سال ۱۹۹۵ تاکید می‌کند که وضعیت [کرانه باختری و نوار غزه] باید در زمان دوره انتقالی حفظ شود».

به نوشته وبگاه هاآرتص، وی در ادامه اظهار داشت: «این توافق همچنین شامل تعهدی است که طرف‌ها را از انجام اقدام یا برداشتن گامی که وضعیت کرانه باختری یا نوار غزه را تا زمان نتیجه دادن مذاکرات بر سر وضعیت دائمی، منع می‌کند».

این مشاور حقوقی صهیونیست تصریح کرد: «از آنجا که وضعیت کرانه باختری به صورت خودمختاری زیر نظر حاکمیت اسرائیل است، الحاق یکجانبه بخش‌هایی از آن به اسرائیل، صراحتاً نقض توافقات اسلو است».

 


سینگر در کنار نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در زمان امضای توافق اسلو

 

 سینگر ادامه داد: «تنها راه برای اسرائیل جهت اعمال الحاق کرانه باختری که نقض توافقات اسلو هم نباشد، این است که ادعا کند تشکیلات خودگردان در حال حاضر این توافقات را نقض کرده یا آنها را باطل می‌داند».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده، با ابراز نگرانی شدید از تصمیم تل‌آویو برای اجرای یکجانبه طرح اشغال از اول ماه جولای، گفت طرح اشغال به قوانین بین‌المللی پایبند نیست اما آلمان همچنان بر حمایت خود از راهکار دو دولتی متعهد است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول