اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تشکیل «اتحادیه اسلامی» موجب قدرت جهان اسلام می‌شود

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه تشکیل «اتحادیه اسلامی» موجب قدرت جهان اسلام می‌شود، گفت: دشمن، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را ایجاد کرد و در ادامه داعش را تشکیل داد تا جنگ را در جهان اسلام ترویج کند.

تشکیل «اتحادیه اسلامی» موجب قدرت جهان اسلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم تودیع حجت‌الاسلام ابوالحسینی قائم مقام پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معارفه حجت الاسلام راشدی‌نیا به عنوان سرپرست پژوهشگاه، با حضور و سخنرانی حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در این مراسم با اشاره به حکم مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در حکم مقام معظم رهبری برای دبیرکل، دو نکته حائز اهمیت است، یکی بحث نوسازی و دیگری بحث عقلانیت در رویکرد.

وی در ادامه با اشاره به معنای اصلی وحدت اسلامی افزود: وحدت به معنای یکی کردن افکار و اندیشه‌ها نیست بلکه به معنای بیان اشتراکات است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تجربه موفق کشورهای اروپایی گفت: کشورهای اروپایی در جنگ جهانی دوم بیش از ۲۰ میلیون نفر از همدیگر را قتل عام کردند، اما سالها بعد با هم یکی شده و پول واحدی به نام یورو ایجاد کردند و در نهایت با تشکیل اتحادیه اروپا به انسجام قدرت خود پرداختند.

حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه کشورهای اسلامی هم می‌توانند با تشکیل اتحادیه اسلامی به انسجام قدرت کشورهای اسلامی بپردازند، تصریح کرد: در حوزه پژوهشی ما باید به دقت مطالعه و بررسی کنیم که چگونه اتحادیه اسلامی را شکل دهیم و اتحادیه اسلامی باید چه اجزایی داشته باشد.همچنین معماری این اتحادیه اسلامی نیاز به چند گام مقدماتی دارد که اولین قدم آن پرهیز از تفرقه و تعرض در جهان اسلام است.

وی با اشاره به تفرقه افکنی‌های دشمن اظهار داشت: دشمن برای اینکه ما به وحدت نرسیم، شیعه انگلیسی و سنی امریکایی را ایجاد کرد و در ادامه داعش را تشکیل داد که جنگ را در جهان اسلام تولید و ترویج کند تا در سایه این جنگ‌ها به اهداف شوم خود برسد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان اینکه گام دوم شکل‌گیری اتحادیه اسلامی، همکاری در جهت «اشداء علی الکفار و رحماء بینم» است، گفت: گام سوم نیز هم افزایی بین مسلمانان است، به گونه‌ای که مسلمانان تمام قدرت اقتصادی، سیاسی، امنیتی ،علمی و ... خود را به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول