اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مردم سوریه در اعتراض به تحریم‌های اقتصادی آمریکا به خیابان‌ها آمدند

مردم سوریه در اعتراض به تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم اقتصادی علیه کشورشان دست به تظاهرات زدند.

مردم سوریه در اعتراض به تحریم‌های اقتصادی آمریکا به خیابان‌ها آمدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمار زیادی از ساکنان استان السویداء (جنوب سوریه) امروز چهارشنبه با حضور در خیابان‌های شهر «سویداء»، تظاهرات ضد آمریکایی برگزار کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با انتشار تصاویر و ویدیوهای از این تظاهرات گزارش داد که خیل زیادی از گروه‌ها و اقشار مردمی در این استان سوریه، با حضور در برابر ساختمان استانداری السویداء، تلاش آمریکا برای اجرای تحریم‌های ضد سوریه (معروف به قانون سزار) را محکوم کردند.

اهالی این استان طی این تظاهرات همچنین بر حمایت از مواضع ثابت و اتحاد در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها و ایستادن در کنار ارتش سوریه برای مقابله با تروریسم و جنگ اقتصادی علیه کشورشان تأکید کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین تأکید کردند که مردم سوریه برای ریشه‌کن کردن تروریسم، مقاومت و جان‌فشانی کرده و شهید داده‌اند، هرگز از اراده خود در مواجه با جنگ اقتصادی آمریکا علیه سوریه کوتاه نخواهد داد.

 

کنگره آمریکا یازدهم دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸)، بعد از سه سال کش و قوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بالاخره طرح تحریم‌های خود علیه سوریه معروف به قانون سزار را به تصویب رساند.

مرحله اول تحریم‌ها قرار است از ۱۷ ژوئن (8 روز دیگر) اجرایی شود. این قانون به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت سوریه و متحدان آن و شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با این کشور است. آمریکایی‌ها این قانون را که به زعم خود در «حمایت از غیرنظامیان سوری» است، «سزار» نامیده‌اند.

با نزدیک شدن به اجرای این تحریم‌ها که دمشق آن‌ها را ظالمانه و با هدف به زانو درآوردن خود بعد از ۱۰ سال ناکامی و شکست واشنگتن می‌داند، ارزش پول ملی سوریه (لیره) به شدت کاهش یافته و همین امر باعث ایجاد اعتراضات در روزهای اخیر شده است.

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در واکنش به نوسانات قیمت ارز و تحولات اخیر سوریه، آن را نتیجه اقدامات خصمانه آمریکا علیه دولت سوریه دانست (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول