اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تجربه روزهای قرمز و زرد کرونایی در مازندران/ مازندران روی لبه تیز کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به لزوم توجه به موج دوم همه‌گیری کرونا و توجه به هشدار‌های بهداشتی با توجه به میزان بالای انتقال بیماری کرونا بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: با رصد و شناسایی بیماران کرونایی مازندران، سبک زندگی کرونایی بومی را دنبال می‌کنیم.

تجربه روزهای قرمز و زرد کرونایی در مازندران/ مازندران روی لبه تیز کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، درحالی‌که کم کم به چهارمین ماه از شیوع ویروس کرونا منحوس می‌شویم که مازندران روزهای بحرانی و همچنین پرخطر را پشت سر گذاشته است.

از همان روزهای نخست حضور مسافرانی که با بحث تعطیلات راهی شمال شدند این استان در شرایط هشدار قرار گرفت و حتی کارش به بیمارستان صحرایی کشیده شد با اعمال بحث ممنوعیت تردد در ۶ محور ورودی استان وضعیت کمی بهتر شد.

*تجربه روزهای قرمز و زرد کرونایی در مازندران

طی این روزها استان مازندران روزهای قرمز و زرد را در زمینه ابتلا به کرونا تجربه کرد و شهروندان این استان دغدغه‌ها و نگرانی‌های بسیاری را تجربه کردند.

تعطیلات عیدفطر و تعطیلات اخیر که از قبل مسوولان در ارتباط با حضور مسافران در این زمینه هشدار داده بودند ولی حضور مسافران مازندران را در  رتبه دوم پرترددترین استان کشور جای داد که زنگ خطر جدی برای این استان رقم زد.

ازسویی دیگر گزارش‌های میدانی در سطح استان حاکی از خبرها و نگرانی‌های بدتری است به‌طوری‌که استفاده از ماسک و دستکش و بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

برگشت فعالیت‌ها به روال قبل و کم توجهی به بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و ازسویی دیگر موج سفرهای تابستانه نگرانی‌های بسیاری برای مردم استان به دنبال داشته است.

درحالی‌که خبرهایی در ارتباط با اینکه مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته به گوش می‌رسد درحالی‌که آمارهای دانشگاه علوم پزشکی حاکی این خبر است که استان مازندران همچنان در وضعیت زرد است.

*لزوم توجه به موج دوم همه‌گیری کرونا

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره با اشاره به لزوم توجه به موج دوم همه‌گیری کرونا و توجه به هشدار‌های بهداشتی با توجه به میزان بالای انتقال بیماری کرونا بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم تاکید کرد و افزود: با رصد و شناسایی بیماران کرونایی مازندران، سبک زندگی کرونایی بومی را دنبال می‌کنیم.

*نگرانی از انتقال کرونا از فرد به فرد/  عادی شدن فعالیت‌های روزانه

وی با بیان اینکه با عادی شدن فعالیت‌های روزانه، ابتلا به کرونا پایان نیافته است، افزود: نگرانی کارشناسان بهداشتی انتقال فرد به فرد کرونا است.

*ردیابی سیستمی بیماران کرونایی مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ردیابی سیستمی بیماران کرونایی مازندران و رصد بیماران در ارتباطات و نیز احتمال ابتلای همکاران و اعضاء خانواده خبر داد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی بالاتر از یک متر، استفاده از ماسک و پرهیز از مراوده با افراد مبتلا و ناقل مورد توجه قرار گیرد.

*مسافرت؛ عامل اصلی ۶۰ درصدی مراجعه کنندگان ویروس کرونا

این مسوول با اشاره به ردیابی سیستمی بیماران کرونایی مازندران، بیان کرد: مسافرت عامل اصلی ۶۰ درصدی مراجعه کنندگان با علائم کویید ۱۹ است  و مازندران به عنوان مبدا اصلی سفر در معرض آلودگی کرونایی قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شناسایی و جداسازی بیماران مبتلا و پرهیز از ارتباطات به علت وجود ناقلان ناآگاه الزامی است.

موسوی  با بیان اینکه با عادی شدن فعالیت‌های روزانه باید رعایت فاصله اجتماعی بالاتر از یک متر، استفاده از ماسک و پرهیز از مراوده با افراد مبتلا و ناقل مورد توجه قرار گیرد.

* ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی 

وی با تاکید بر ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف تا زمان رسیدن به مرحله کنترل و مهار کامل بیماری کرونا ،گفت : برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله ایمن با افراد را رعایت کرد و از سفرهای غیر ضرور ، حضور در اجتماعات و همچنین حضور در طبیعت و اماکن شلوغ پرهیز شود.

به گزارش فارس، سیر و سفرهای روزهای گذشته و همچنان تعطیلات عید فطر زنگ خطر جدی برای استان مازندران است که این مسائل تمام استان را نگران کرده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول