اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گفت‌وگوی نخست‌وزیر تشکیلات با وزرای خارجه آلمان و اردن

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین پس از گفت‌وگوی اینترنتی با وزرای خارجه آلمان و اردن اعلام کرد، یک جبهه واقعی بین‌المللی علیه طرح اشغال کرانه باختری وجود دارد اما انتظار می‌رود فشارها بر تل‌آویو افزایش یابد.

گفت‌وگوی نخست‌وزیر تشکیلات با وزرای خارجه آلمان و اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و «ایمن صفدی» وزیر خارجه اردن درباره طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری، به صورت اینترنتی گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، اشتیه پس از این رایزنی‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از دیدار ماس با طرف اسرائیلی و تلاش وی برای منصرف کردن آن از طرح اشغال، نشستی بسیار مهم برگزار کردیم که بر طرح‌ اسرائیل برای الحاق متمرکز بود.

وی افزود: بر موضع خود در رد قاطع این طرح تأکید کردیم و آن را تهدیدی موجودیتی برای فلسطین و دولت فلسطینی، نقض قانون بین‌الملل و توافقنامه‌ها و نیز تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای دانستیم.

اشتیه تصریح کرد، از آلمان که ریاست شورای امنیت و اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت، خواسته که این پیام را به گوش جهان برساند و به اعمال فشارهایش بر رژیم صهیونیستی شدت دهد.

وی ضمن اعلام اینکه اقدام تشکیلات خودگردان برای لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی، اقدامی صحیح بوده، افزود، فلسطینی‌ها پنجره به سمت روند سیاسی جدید و حقیقی مبتنی بر قانون بین‌الملل را باز گذاشته‌اند.

اشتیه تصریح کرد: یک جبهه واقعی بین‌المللی علیه الحاق وجود دارد اما انتظار می‌رود فشارها بر اسرائیل افزایش یابد تا از پروژه تخریبی خود برای مسأله فلسطین، پروژه ملی و امنیت منطقه‌ای و قانون بین‌المللی دست بردارد.

وی تأکید کرد، آلمان روابط خوبی با رژیم صهیونیستی دارد و انتظار می‌رود که تلاش‌های برلین و جامعه بین‌الملل برای فشار بر این رژیم جواب دهد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آلمان نیز بر مخالفت کشورش با طرح اشغال کرانه باختری تأکید کرد، آن را خلاف قانون بین‌الملل دانست و برحمایت از راهکار دو دولتی تأکید کرد.

ایمن الصفدی هم بر موضع ثابت و محکم اردن در رد اشغال بخش‌های وسیعی از کرانه باختری که مخالف با قانون بین‌الملل، نقض‌کننده توافقها و تخریب کننده راهکار دو دولتی است، تأکید کرد.

هایکو ماس چهارشنبه (دیروز) وارد فلسطین اشغالی شد و با برخی مقامات این رژیم دیدار کرد. پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند، رژیم صهیونیستی اجازه سفر ماس به رام‌الله را نخواهد داد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول