اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

العامری: در گفت‌وگو با آمریکا مصوبه خروج بیگانگان از عراق را مقابل دیدگانتان بگذارید

رئیس ائتلاف «الفتح» عراق در پیامی به هیأت مذاکره کننده عراقی با آمریکا از آنها خواست که مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از عراق را در مقابل دیدگان خود قرار دهند.

العامری: در گفت‌وگو با آمریکا مصوبه خروج بیگانگان از عراق را مقابل دیدگانتان بگذارید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق، شامگاه روز چهارشنبه، در پیامی خطاب به هیأت مذاکره‌کننده عراقی با آمریکا خواستار خروج نیروهای بیگانه از عراق شد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «السومریه»، رئیس ائتلاف الفتح خطاب به هیأت مذاکره‌کننده عراقی نوشت: «دستانتان را می‌فشاریم. شما مأموریتی مقدس دارید و در گفت‌وگویی راهبردی قرار گرفته‌اید. نگاه تمام عراقی‌ها به شما دوخته شده و ما بسیار به شما اعتماد داریم همانطور که به رزمندگان اعتماد داشتیم؛ همانهایی که در مقابله با تروریسم داعش پیروزی بزرگ و شکوهمندی رقم زدند».

در ادامه این پیام آمده است: «به هیأت مذاکره کننده عراق می‌گویم که مصوبه روز ۲۰۲۰/۰۱/۰۵ پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه و تحقق کامل حاکمیت ملی  در کشور را در مقابل دیدگانتان قرار دهید. بسیار به شما امید داریم، امید ملت‌تان را که به صورت میلیونی برای خروج نیروهای بیگانه و تحقق کامل حاکمیت ملی در کشور به خیابان‌ها ریختند، نقش بر آب نکنید».

هادی العامری با اشاره به اینکه هیأت مذاکره کننده در مرحله تاریخی مهمی قرار دارد، گفت که ایجاد توافق راهبردی بر پایه قانون اساسی عراق و در خدمت به این کشور «امری مطلوب» است.

العامری همچنین هشدار داد، هیأت مذاکره‌کننده مسئول هر گونه اهمال‌کاری، تعلل و شکست در این گفت‌و‌گو است هر گونه اقدامی که باعث برجای گذاشتن «لکه ناامیدی و سرافکندگی» در تاریخ هیأت مذاکره کننده و عراق شود.

او با این حال گفت که امیدوار است این هیأت از این گفت‌و‌گو سربلند خارج شود.

العامری در پایان  از هیأت مذاکره ‌کننده خواسته که به خدا توکل کنند. وی همچنین گفت مردم عراق با هیأت مذاکره کننده همراه هستند و نگاه شهدا برای دادن خبر خوش خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی و مشخص کردن زمان خروج این نیروها از عراق به آنها دوخته شده است.

قرار است گفت‌و‌گو بین تیم مذاکره‌کننده عراق و آمریکا  امروز به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول