اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پیمانکار مترو اهواز خسارت جدی به اموال عمومی وارد کرده است/ نیاز به ورود جدی قوه قضاییه

عضو شورای شهر اهواز گفت: پیمانکار خسارت زیادی به شهرداری که اموالش عمومی و متعلق به مردم است وارد کرده است و جا دارد قوه قضاییه در این موضوع ورود کند تا از خسارت بیشتر به اموال عمومی جلوگیری شود.

پیمانکار مترو اهواز خسارت جدی به اموال عمومی وارد کرده است/ نیاز به ورود جدی قوه قضاییه

حسین حیدری، عضو شورای شهر اهواز، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه مترو برای مردم اهواز تبدیل به معضل شده است اظهار کرد: پروژه‌ای که ۱۵ سال جز آلودگی صوتی و زیست محیطی و ایجاد ترافیک برای مردم هیچ دست آوردی نداشت و اگر از مردم اهواز سوال کنید میگویند ما از خیر مترو گذشتیم لطفا کارگاه‌های آن را در سطح شهر جمع و مسیر تردد مردم را باز کنید.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: اگر موضوع کندی و یا توقف کار عملیات اجرایی مترو را بررسی کنیم علت اصلی، ضعف پیمانکار آن است که با عدم توان مالی و فنی و ادعاهای واهی مطالبات، سالهاست که کار مترو را یا کند پیش برد و یا متوقف کرد.

وی افزود: در حالیکه مسؤولین قبلی و فعلی سازمان قطار شهری مستند و مستدل میگویند نه تنها پیمانکار مترو طلبکار نیست بلکه مبلغی هم علی‌الحساب یا پیش پرداخت بدهکار است و الان هم قریب به سه سال است که کار را کلا متوقف کرده است.

حیدری بیان کرد: طی آخرین بازدیدی که از بعضی  ایستگاه‌ها داشتیم متاسفانه به علت رها شدن کار مترو توسط پیمانکار آن ، قسمت زیادی از کار انجام شده نیز در حال فرسوده شدن و از بین رفتن است که با این رویکرد، پیمانکار خسارت زیادی به شهرداری که اموالش عمومی و متعلق به مردم است وارد کرده است و جا دارد قوه قضاییه در این موضوع ورود کند تا از خسارت بیشتر به اموال عمومی جلوگیری شود.

وی افزود: در اخرین جلسه‌ای که در سال ۹۷ در استانداری برگزار شد پیمانکار متعهد شد که در اسرع وقت ظرف یک هفته عملیات اجرایی پروژه را شروع کند اما به تعهد خودش عمل نکرده که جا دارد استاندار به عنوان رییس شورای سازمان قطار شهری و نماینده عالی دولت در استان ورود کند و مانع تضییع حقوق شهرداری و از تخریب بیشتر اموال عمومی مردم نیز جلوگیری شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: ما از ابتداء دوره پنجم شورا همواره گفتیم که اجرا و اتمام این پروژه بزرگ از عهده این پیمانکار ضعیف خارج است و اصلا از اول هم واگذاری کار به این پیمانکار اشتباه بود.

وی افزود: در حال حاضر هم جلو ضرر را از هر کجا بگیرند نفع است و باید شهرداری اهواز را به عنوان کارفرما قرار داد و پروژه مترو اهواز را با پیمانکار فعلی فسخ نماید و ادامه کار را به پیمانکار توانمند دیگری  بسپارند.

حیدری عنوان کرد: اکثر مترو کلانشهرها که با مترو اهواز شروع به کار کردند به بهره‌برداری رسیدند و مردم دارند از آن استفاده می کنند اما مترو اهواز بعد از ۱۵ سال هنوز زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که علت اصلی هم ضعف پیمانکار است و هر چه زودتر باید طبق شرایط قرارداد، خلع ید و خسارت وارده هم از او ستانده شود.

وی افزود: لازم است که قوه قضاییه و دادستان محترم اهواز نیز به عنوان مدعی‌العموم و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت به این موضوع مهم ورود کنند و این مشکل مترو را هر چه زودتر حل نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول