اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تقدیم 3500 شهید در مسیر مبارزه با مواد مخدر

جانشین فرمانده ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون، بیش از 3 هزار و 500 شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است.

تقدیم 3500 شهید در مسیر مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی فارس، سردار قاسم رضایی با بیان این مطلب افزود: افتخار نیروی انتظامی این است که مرجع مردم و از مردم است.
وی با اشاره به جرائمی نظیر سرقت در جامعه افزود: این موضوع مطالبه جدی مردم و نیروی انتظامی از مسئولان است که باید به صورت ویژه در آن بازنگری صورت پذیرد و همه مولفه‌های انتظامی توسط نهادهای مربوطه رعایت شود.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد تا خلاها و ضعف‌های موجود در راستای مبارزه با سرقت را منعکس کند، تأکید کرد: هزینه جرم باید متناسب با آن باشد و قوانین و مقررات در این زمینه متناسب‌سازی شود که این موضوع جزء مطالبات سازمان بزرگ نیروی انتظامی از مسئولان مربوطه است.
رضایی گفت: در نیروی انتظامی قرارگاه مبارزه با سرقت به صورت جدی برقرار و قرارگاه های مقابله با سرقت، مقابله با سلاح‌های غیرمجاز، مقابله با قاچاق و مبارزه با مواد مخدر نیز به صورت ویژه تشکیل شده است.
جانشین فرمانده ناجا مواد مخدر را دغدغه همه آحاد جامعه و خانواده‌ها دانست و گفت: وقتی که قاچاقچی مواد مخدر دستگیر می شود، باید مجازات بازدارنده برای او در نظر گرفته شود.
این مقام ارشد انتظامی افزود: برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، همه به این اتفاق نظر رسیده‌اند که انسداد مرزها باید صورت پذیرد که در سالهای گذشته بخشی از آنها انجام گرفت اما کامل نشده و نیاز به اعتبارات و سازوکارهای لازم دارد.
 رضایی گفت: جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته بیش از 3 هزار و 500 شهید صرفا در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است که در این راستا دولت و ملت‌های کشورهای غربی باید قدردان جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر باشند.
وی گفت: طی سال جاری در سطح کشور بالغ بر 300 تن مواد مخدر کشف شده است که  سهم استان فارس 13 تن می باشد.
 این مقام ارشد انتظامی افزود: آموزش و مشارکت مردمی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و باید در زمینه‌های مختلف به مردم اطلاع‌رسانی لازم صورت پذیرد تا بتوانیم رضایتمندی مردم را فراهم آوریم.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به وضعیت کالای قاچاق گفت: در سال جاری و با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید"، مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
سردار رضایی افزود: فارس به عنوان یک استان شهیدپرور با بیش از 14 هزار شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مهمی را داشته و نیروی انتظامی نیز در این استان سرمایه‌گذاری جدی انجام داده است.
وی با بیان اینکه طبق مولفه‌ها و  ارزیابی‌های صورت گرفته هماهنگی بین‌بخشی خوبی در حوزه‌های مختلف استان فارس برقرار است، گفت: این هماهنگی ایجاد شده حق مردم وارسته و مومن استان فارس است.
سردار رضایی با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب‌های اقتصادی کشور و در مسیر  ترددهای ترانزیتی قرار دارد، افزود: در سطح استان فارس به ویژه در سالهای اخیر، امنیت بسیار خوبی برقرار شده است.

پلیس فتا یک مجموعه دانش‌محور  و به روز است

رئیس پلیس فتا کشور در حاشیه بازدید از پلیس فتا استان فارس بابیان اینکه پلیس فتا یک مجموعه‌ دانش محور و به روز  است، بر توسعه ساختاری و تأمین زیرساخت های بنیادین با تقدم کیفی‌سازی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار وحید مجید نیز طی این بازدید اظهار کرد: برای مقابله با جرائم سایبری و افزایش امنیت هموطنان در فضای مجازی، ارتقاء سطح آموزش و دانش اینترنتی کاربران لازم و ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا از نیروهای جوان، متعهد و تحصیلکرده برخوردار است، گفت: این پلیس یک مجموعه به روز است و باید در تمامی زمینه‌ها، عملکرد چشمگیر و اثرگذاری داشته باشد.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: امروز پلیس فتا ضمن پاسخگو و موثر بودن، صاحب سبک است به گونه‌ای که آوازه توانمندی و کارآیی این پلیس از مرزهای ملی عبور کرده و با سرآمد شدن به یک پدیده جهانی تبدیل شده تا جایی که می‌توان از رویکرد این پلیس الگوبرداری کرد.
مجید به نقشه راه این مجموعه در حوزه‌های مختلف ماموریتی اشاره کرد و صیانت از کارکنان، ارتقاء تعامل درون و برون سازمانی، رعایت حقوق شهروندی، مقابله جدی با مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی و ارتقاء امنیت اجتماعی را از جمله رویکردهای پلیس فتا برشمرد.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های  مجموعه پلیس فتا استان فارس گفت: شما در نوک پیکان پویایی، تغییرات و تحولات روز دنیا قرار دارید البته تلاش و اهتمام شما در راستای توانمندی و پویایی این پلیس در حوزه ماموریتی و نیز مبارزه با جرایم سایبری بر کسی پوشیده نیست و این برای نیروی انتظامی و کشور یک افتخار محسوب می شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول