اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر آمریکا در آلمان از تصمیم خارج کردن نظامیان دفاع کرد

سفیر آمریکا در برلین که آخرین روزهای فعالیت خود در این سمت را طی می‌کند، در دفاع از تصمیم واشنگتن برای کاهش تعداد نظامیان در آلمان گفت هزینه‌های دفاع از متحدان ایالات متحده بسیار بالا رفته است.

سفیر آمریکا در آلمان از تصمیم خارج کردن نظامیان دفاع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، واکنش‌ها به تصمیم آمریکا برای خارج کردن چند هزار نظامی خود از خاک آلمان هنوز ادامه دارد و این بار «ریچارد گرنل» سفیر واشنگتن در برلین از این اقدام دفاع کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گرنل بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) در توجیه تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نظامیان خود از آلمان گفت که آمریکا برای امنیت دیگر کشورها «بیش از حد هزینه کرده است».

روز جمعه بود که نشریه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از یک مقام دولتی ارشد آمریکا گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور دستور داده ۹۵۰۰ نفر از نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان، خاک این کشور را ترک کنند.

گرنل که در تاریخ اول ژوئن از سمت خود به عنوان سفیر آمریکا در آلمان استعفا داده و فعلا تا زمان انتخاب شدن سفیر جدید به فعایت خود در این پست ادامه می‌دهد، با دفاع کردن از این دستور ترامپ، آن را برای شرایط اقتصادی کنونی واشنگتن ضروری دانست.

به نوشته رویترز، وی در مصاحبه با روزنامه «بیلد» توضیح داد: «مالیات‌دهندگان آمریکایی دیگر نمی‌خواهند هزینه‌های بسیار زیاد برای دفاع از دیگر کشورها را پرداخت کنند. حدود بیست‌وپنج هزار نظامی در آلمان حضور خواهند داشت و این رقم کمی نیست».

بر این اساس، با اجرای این تصمیم جدید واشنگتن برای خارج کردن نظامیان خود از آلمان، تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور به ۲۵ هزار نفر می‌رسد.

پیش از این «پیتر بِیِر» هماهنگ‌کننده روابط فرا آتلانتیک در وزارت خارجه آلمان با غیرقابل قبول دانستن تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از این کشور، اذعان کرد که تنش‌هایی در روابط برلین با واشنگتن وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول