اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

21 هزارتن گوجه فرنگی از مزارع گچساران برداشت می‌شود/ آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی

مدیرجهادکشاورزی گچساران گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که 120 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع صیفی جات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

21 هزارتن گوجه فرنگی از مزارع گچساران برداشت می‌شود/ آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی

سید عبدالوهاب پورالحسینی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  اظهار کرد: امسال در کشت محصولات بهاره 400 هکتار از مزارع گچساران به زیرکشت گوجه فرنگی رفته است.

وی با بیان اینکه محصول گوجه فرنگی در  مناطقی از جمله  در دشت لیشتر، خیرآباد، امامزاده جعفر و سرآبننیز کشت شده است، افزود:  برداشت محصول گوجه فرنگی در شهرستان از اویل خردادماه  آغاز و همچنان ادامه دارد.

 مدیرجهاد کشاورزی گچساران با بیان این‌که عمده زمین‌های کشت گوجه فرنگی در شهرستان با سیستم آبیاری نوین کشت می‌شود، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار 70 الی 120 تن گوجه فرنگی از مزارع گچساران برداشت شود.

 پورالحسینی  با اشاره به اینکه کشت محصول گوجه فرنگی شهرستان گچساران به نسبت سال گذشته افزایش یافته است، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود که 120 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع صیفی جات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران، خاطرنشان کرد: این محصول علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

وی در ادامه به گوجه فرنگی مازاد مصرف در منطقه گچساران که  باعث نارضایتی کشاورزان شده بود اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم بازار خرید گوجه‌کاران این شهرستان رغبتی برای برداشت محصول خود نداشتند که در این راستا با پیگیری‌های که صورت گرفت مقرر شد که محصول کشاورزان گچساران از سوی سازمان تعاونی روستایی خریداری شود.

پورالحسینی تصریح کرد: هم‌اکنون خرید حمایتی گوجه فرنگی در گچساران از سوی سازمان تعاون روستایی آغاز شده و هر کیلو گوجه فرنگی به قیمت 400 تومان از کشاورزان به عنوان کمک یارانه‌ای از کشاورزان خریداری و پول آن از سوی سازمان تعاون روستایی پرداخت شود.

 مدیرجهادکشاورزی گچساران ادامه داد: همچنین مقرر شد که محصول گوجه فرنگی گچساران توسط کارخانه رب گوه فرنگی اصفهان و کازرون به قیمت هرکیلو 800 تومان از کشاورزان خریداری شود.

 به گزارش فارس، سالانه 96 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول