اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بانک‌ها و دستگاه‌های سمنان از مردم کپی مدارک شناسایی نگیرند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: عدم اخذ کپی شناسنامه و کارت ملی برای ارائه خدمات توسط بانک‌های دولتی، خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان در دستور کار قرار گیرد.

بانک‌ها و دستگاه‌های سمنان از مردم کپی مدارک شناسایی نگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن سعدالدین صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه مدیریت استانداری سمنان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه توسعه مدیریت استانداری در سال گذشته ۶ جلسه با ۵۷ مصوبه برگزار کرده است که ۴۸ مصوبه آن اجرا شده و برخی از این مصوبات نیز به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در کارگروه توسعه مدیریت استانداری و کمیته‌های اصلاح ساختار، فرآیندها و فناوری‌های مدیریتی، کمیته مدیریت عملکرد، سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی، کمیته فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک و کمیته سرمایه انسانی و فرهنگ سازمانی استانداری سمنان در سال گذشته در مجموع ۳۴ جلسه با ۵۲۱ مصوبه برگزار شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان ادامه داد: عملکرد خوبی در این حوزه انجام شده است که می‌توان گفت این موضوع در کشور نیز از جایگاه مطلوبی برخوردار خواهد بود.

سعدالدین گفت: تعداد جلسات کارگروه توسعه مدیریت استانداری سمنان، از تعداد چهار جلسه در سال ۹۷ به ۶ جلسه در سال ۹۸ افزایش یافته که این موضوع به افزایش مصوبات شورای توسعه مدیریت استانداری نیز منجر شده است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین هدف تشکیل کارگروه توسعه مدیریت استانداری، بحث تحول اداری است که ۱۰ برنامه در این حوزه توسط دولت ابلاغ شده و باید توسط تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها اجرایی شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: موضوع اصلاح نظام اداری در استانداری و فرمانداری‌ها به‌صورت برش استانی جهت اجرا به دفاتر کل ستادی استانداری محول شده است.

سعدالدین تصریح کرد: اجرای نظام پیشنهادات نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار قرار داشت و نخستین بذر اجرای این نظام نیز با عنوان بهره‌وری با کمک همکاران پیشنهاد شد و روی آن کار صورت گرفت و در نهایت مبحث «افزایش انگیزه و بهره‌وری کاری با مشارکت کارکنان» در دستور کار قرار گرفت.

وی تأکید کرد: عدم هماهنگی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی با یکدیگر، عدم همخوانی برنامه‌ها، عدم به‌روزرسانی اطلاعات، فراهم نبودن بستر توسعه دولت الکترونیک ازجمله موارد و مشکلات موجود در بحث اصلاح نظام اداری است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان افزود: توسعه دولت الکترونیک یکی از نیازهای اصلی و اساسی کشور است که در بحبوحه شیوع بیماری کرونا شاهد بودیم، دولت از این بستر برای ارائه خدمات مطلوب به‌صورت غیرحضوری و مجازی استفاده کرد که در استان نیز از این بستر استفاده بسیار مطلوبی صورت گرفت.

سعدالدین عنوان کرد: نیاز است تا تسریع در توسعه دولت الکترونیک برای بهره‌وری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود آن، در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: عدم اخذ کپی شناسنامه و کارت ملی برای ارائه خدمات یکی دیگر از اقدامات مطلوب در بحث اصلاح نظام اداری در استان سمنان بود که اجرایی شد؛ اما همچنان شاهدیم برخی بانک‌های دولتی، خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان اجرای این مقوله را در دستور کار قرار ندادند که باید به‌صورت ویژه مورد رسیدگی و توجه قرار داشته باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان بیان کرد: آموزش یکی از مؤلفه‌های اصلی و مهم ایجاد تغییر است که باید برگزاری دوره‌های تأثیرگذار، مهم و مطلوب را بیشتر در دستور کار قرار دهیم.

سعدالدین ادامه داد: در سال ۹۸، در ۶۶ دوره آموزشی که برای کارکنان استانداری و فرمانداری‌های تابعه در قالب ۷۹۲ ساعت برگزار شد، هفت هزار و ۴۸۵ نفر آموزش دیدند و در مجموع ۹۹ هزار و ۶۷۸ نفرساعت آموزش برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در بحث آموزش انتخابات نیز به‌واسطه برگزاری انتخابات در سال گذشته، ۵۰ ساعت آموزش در قالب چهار دوره آموزشی برای چهار هزار و ۱۵۶ نفر برگزار شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان عنوان کرد: فرمانداری‌های استان نیز در سال ۹۸، ۳۵ دوره آموزشی طی ۴۱۰ ساعت را برای یک‌هزار و ۴۸۴ نفر از کارکنان برگزار کردند.

سعدالدین گفت: راه‌اندازی اتاق حل مسأله در شهرک صنعتی استان سمنان یکی از اقداماتی است که در دفتر نوسازی، برنامه‌ریزی و تحول اداری پیگیری شد و این مهم برای رفع مسائل و مشکلات صنعت توسعه دانشگاه و ارائه راه‌کارهای کاربردی اجرایی شد و تاکنون ۱۸ مورد تفاهم‌نامه برای رفع مشکلات صنعت بین دانشگاه و صنعت منعقد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت کارآفرینی مبنی بر دانایی، راه‌اندازی شبکه اقتصاد دیجیتال پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط این دفتر در حال پیگیری است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول