اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

عدم گسترش شهر، از عوامل گرانی مسکن در همدان/ د ستگاه‌های نظارتی ورود کنند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر همدان به چند خیابان بوعلی و شریعتی و ... محدود می‌شود گفت: یک کمربند به دور شهر بستند و قیمت‌های فضایی در یک محدوده کوچک است؛ اکثر خرید و فروش‌ها هم در آن منطقه صورت می‌گیرد.

عدم گسترش شهر، از عوامل گرانی مسکن در همدان/ د ستگاه‌های نظارتی ورود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمیدرضا حاجی بابایی ظهر امروز در جمع مدیران مربوط به حوزه مسکن که به دیدار نماینده ولی فقیه در استان همدان رفته بودند با بیان اینکه  افزایش قیمت قبر از ۶۰۰ هزار تومان به یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به امریکا ربطی ندارد که البته از صحت و سقم آن مطمئن نیستم چرا که مردم به من اطلاع دادند اظهار کرد: برخی به هر اندازه که دستشان می‌رسد به مردم فشار می‌آورند و ظلم می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ما باید دستگاه‌های نظارتی بیشتر ورود کنند گفت: بالا بودن قیمت مسکن در همدان از حدود ۳۰ سال پیش آغاز شده است؛ ضمن اینکه به دلیل موقعیت خاص این استان در کشور و وجود اتوبان و راه‌آهن قیمت مسکن و زمین بالا رفته و در این زمینه در رتبه دوم یا سوم کشوری قرار دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساختار شهر همدان دلیل دیگر گرانی مسکن است ادامه داد: با تهیه و اجرای نقشه جامع همدان قسمت عمده‌ای از مشکل مسکن در همدان برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همدان به چند خیابان بوعلی و شریعتی و ... محدود می‌شود خاطرنشان کرد: یک کمربند به دور شهر بستند و قیمت‌های فضایی در یک محدوده کوچک است؛ اکثر خرید و فروش‌ها هم در آن منطقه صورت می‌گیرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه باید شهر را گسترش دهیم و به نقاط دیگر هم توجه کنیم تا قیمت آن‌ها افزایش و قیمت دیگر مناطق کاهش یابد اظهار کرد: یک نفر به بنده مراجعه کرده که ۹۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند و ۷۰۰ هزار تومان در پایین شهر بابت اجاره پرداخت می‌کند که صاحبخانه تقاضای افزایش تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را داده که از عهده او خارج است.

وی با اشاره به اینکه قسمت عمده این مسأله به نظارت بازمی‌گردد افزود: البته مشکلات کشوری از جمله تورم، افزایش قیمت ارز، سکه و این مسائل وجود دارد، اماباید نظارت و کنترل در شهر صور ت بگیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشاوران املاک نیز در این حوزه نقش دارند تصریح کرد: در حال حاضر یک زمین در طول روزها بارها دست به دست می‌شود که خود بر افزایش قیمت‌ها موثر است و می‌تواند برای کنترل شرایط اهرم‌های نظارتی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر باید نظارت صورت گیرد و نهیبی زده شود ادامه داد: البته فضا را نباید ملتهب کرد بلکه امور باید به شکلی پیگیری شود که دچار اضطراب اجتماعی نشویم ولی در نهایت باید مطالب را بیان کرد. 

حاجی‌بابایی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مسأله را با استاندار هم باید در میان گذاشت و امور را پیگیری کرد تا بالاخره به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول