اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تسهیل توسعه گردشگری در شهرستان ویژه مراغه با تعیین نقاط مستعد سرمایه گذاری

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بر لزوم تعیین نقاط مستعد سرمایه گذاری در راستای تسهیل توسعه گردشگری در شهرستان ویژه مراغه تاکید کرد.

تسهیل توسعه گردشگری در شهرستان ویژه مراغه با تعیین نقاط مستعد سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، احمد حمزه زاده امروز در دیدار  با فرماندار شهرستان ویژه مراغه ضمن تقدیر از اقدامات و حمایت فرماندار شهرستان ویژه مراغه، اظهار داشت: در شهرستان مراغه ظرفیت های بی نظیر تاریخی و فرهنگی وجود دارد و در کنار آن ویژگی های ارزشمند کشاورزی و آثار طبیعی بخش مهمی از پتانسیل های گردشگری این شهرستان را به خود اختصاص داده است که خوشبختانه این ظرفیت می تواند در راستای توسعه بوم گردی و گردشگری کشاورزی در مراغه استفاده شود.

وی در ادامه به توجه ویژه و لزوم ورود سرمایه گذاران در حوزه گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مراغه دارای ظرفیت های منحصربفرد تاریخی، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، با ورود سرمایه گذاران به این حوزه شاهد رونق این صنعت در این شهر تاریخی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: حفظ آثار تاریخی اولویت مهم این اداره کل است، به همین منظور نحوه حضور و فعالیت سرمایه گذار در کنار آثار تاریخی باید مشخص شود، چراکه در وهله نخست باید آثار را از هرگونه آسیب مصون نگاه داریم.

وی با اشاره به اهمیت نشانه گذاری مناطق قابل سرمایه گذاری در سطح شهر مراغه، افزود: اغلب پروژه های سرمایه گذاری مراغه در مرحله تغییر کاربری متوقف شده اند که لازم است با تعریف نقاط مناسب برای سرمایه گذاری در کنار حوزه کشاورزی و حفظ این ظرفیت، بتوانیم حضور سرمایه گذار را تسهیل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به برنامه های موثر در راستای توسعه صنعت گردشگری مراغه اشاره کرد و گفت: با فراهم سازی ظرفیتی هایی مانند قطار گردشگری و جشنواره ملی مختص مراغه زمینه توسعه گردشگری این شهر تاریخی فراهم می شود که در این راستا مشارکت تمام دستگاه ها ضروری و لازم است.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد تا با تامین اعتبار لازم پروژه هایی که با  درصد پیشرفت فیزیکی بالا همراه اند به اتمام برسد.

حمزه زاده  تاکید کرد: با توجه به اینکه شهر مراغه از جمله ۱۰ شهر تاریخی کشور است از این رو رعایت موازین بافت تاریخی در عملیات اجرایی آن امری لازم است، لذا شهرداری مراغه  باید تمام فعالیت های خود را با رعایت  موازین بافت تاریخی و استعلام از شورای عالی بافت تاریخی انجام دهد.

حمید شکری فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این دیدار با بیان اینکه برنامه های توسعه‌ای مراغه بر مباحث کشاورزی و میراث فرهنگی استوار است، ادامه داد: «در صورت سرمایه گذاری مناسب بر ظرفیت های موجود شهر تاریخی مراغه قطعا بخش میراث فرهنگی این شهرت با بهره‌وری مناسب و کاربردی همراه خواهد بود، در این راستا در تلاش بودیم تا جهشی موثر در توسعه گردشگری ایجاد کنیم.»

او با بیان اینکه شهرستان ویژه مراغه دارای ظرفیت های بالقوه ای برای سرمایه گذاری است، گفت: خوشبختانه شاهد حضور سرمایه گذاران توانمند در این شهر تاریخی هستیم که در این راستا نیازمند تسهیل گری در روند فعالیت سرمایه گذاری هستیم تا با رعایت تمام اصول دولتی و میراث فرهنگی تحقق اهداف در آینده ای نزدیک محقق گردد.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه در این خصوص افزود: تسهیل روند فعالیت سرمایه گذاران سبب پیشرفت و توسعه سریع پروژه ها می شود، اگر این روند با پیشرفت مناسبی پیش برود مراغه در پنج سال آینده جزو شهرهای برتر گردشگری کشور خواهد بود.

شکری تاکید کرد: احیا و نگهداری از آثار تاریخی از جمله مهم ترین دغدغه های این شهرستان است در این خصوص در تلاشیم تا بتوانیم امکانات لازم را جهت تسهیل نگهداری آثار تاریخی و طرح برنامه هایی کارآمد پیرامون این آثار فراهم سازیم.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول