اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تحول شرق کشور با فرآوری معادن طبس/ لزوم پیگیری مشکلات معلمان حق‌التدریس و بازنشستگان

نماینده مردم طبس،‌ بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس گفت: طبس دارای ظرفیت‌های معدنی بی‌نظیری در کشور است که شکوفایی و فرآوری آن‌ها می‌تواند شرق کشور را متحول کند.

تحول شرق کشور با فرآوری معادن طبس/ لزوم پیگیری مشکلات معلمان حق‌التدریس و بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه جهش تولید و حوزه اشتغال با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار خراسان‌جنوبی، نمایندگان خراسان‌جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

«حسین خسروی» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری استاندار پرتلاش و عملگرا و البته با حمایت دولت احساس می‌کنیم  به‌زودی لفظ محرومیت را می‌توان از خراسان‌جنوبی برداشت.

وی با ابراز امیدواری از سفر پرخیرکت و برکت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: از دو شب گذشته که خبر سفر معاون رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی رسانه‌ای شد بیش از هزاران پیام مختلف برای همسان‌سازی حقوق معلمان و استخدام حق‌التدریسی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها برای ما آمده است.

ضرورت اختصاص اعتبار برای موزه دفاع مقدس

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای رفع محرومیت استان برداشته شده خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: از آنجایی که شهدا بر گردن همه حق دارند و ما هیچ حقی نداریم لذا بودجه ویژه برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان اختصاص دهید.

حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» نماینده مردم طبس،‌ بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس، گفت: شهرستان طبس دارای ظرفیت‌های بالایی است که در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است.

وجود ظرفیت‌های معدنی و گردشگری در طبس 

وی با بیان اینکه 75 درصد ظرفیت زغال‌سنگ کشور در طبس است، گفت: طبس دارای ظرفیت‌های معدنی بی‌نظیری در کشور است که شکوفایی و فرآوری آن‌ها می‌تواند شرق کشور را متحول کند.

نماینده مردم طبس،‌ بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس بافت‌های تاریخی و روستاهای هدف گردشگری و ظرفیت‌های معدنی را از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان ذکر و مطرح کرد: حوزه گردشگری به‌عنوان یک استعداد دیگر منطقه طبس در کشور بی‌نظیر است که به‌طور مثال می‌توان به منطقه ازمیغان که فرصت گردشگری بالایی دارد، اشاره کرد.

لزوم توجه به راه‌های استان

نصیرایی بر لزوم توجه به راه‌های استان و استفاده از ظرفیت ریل و فرودگاه طبس تأکید کرد و افزود: سالانه شش میلیون تن کالا از مسیر ریلی و هوایی طبس جابه‌جا می‌شود که می‌تواند به 9 تن افزایش یابد

«سلمان اسحاقی» نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: زمانی ما نماینده مردم در مجلس هستیم که استاندار فرادولتی و انقلابی داریم که خداوند را از این بابت شاکریم.

وی با تغییر ضرب‌المثل «زیره به کرمان بردن» گفت: اگر بخواهیم مشکلات خراسان‌جنوبی را در این جلسه مطرح کنیم «زعفران» به «قاینات» بردن است؛ سه بار به استان خراسان‌جنوبی سفر کرده‌اید که دلیل آن، نگاه خاص و بین‌المللی به این استان است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس اضافه کرد: ما افتخار می‌کنیم در استانی هستیم که هر صحبتی در زمینه محرومیت، عشایر و مرز در مجلس می‌شود دست ما نمایندگان بالا است زیرا هرچه این استان قوی‌تر شود مرز و امنیت کشور قوی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول