اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رزمایش مواسات جلوه بی‌نظیر مردمی‌بودن نظام ما است/ توزیع 50 میلیارد تومان بسته معیشتی در هرمزگان

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: شور عظیمی که از فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی به برگزاری رزمایش مواسات در سراسر ایران عزیز به راه افتاد، جلوه بی‌نظیری از مردمی بودن نظام ما را نشان داد.

رزمایش مواسات جلوه بی‌نظیر مردمی‌بودن نظام ما است/ توزیع 50 میلیارد تومان بسته معیشتی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده صبح امروز در حاشیه دومین رزمایش کمک‌های مومنانه در آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: با فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه شعبان امسال، جوششی عظیم در میان همه ملت ایران برای کمک مومنانه به همنوعان خویش در سراسر کشورمان به جریان افتاد و در استان هرمزگان این حرکت عظیم فراتر از تصور ما بود.

وی با بیان این که شور عظیمی که از فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی به برگزاری رزمایش مواسات در سراسر ایران عزیز به راه افتاد، جلوه بی‌نظیری از مردمی بودن نظام ما را نشان داد، تصریح کرد: مجموعه دستگاهها باید متناسب با سیاست‌ها در مسیر کمک به اقشار آسیب پذیر تلاش کنند و از آموزش و پرورش بابت استمرار کمک‌های همدلی قدردانی می‌کنم.

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، عبور از شرایط اقتصادی ناشی از کرونا را به همت دسته‌جمعی مردم منوط دانست و عنوان کرد: ملت ما در طول 41 سال بعد از انقلاب نشان داده‌اند که پیوندی ناگسستنی با ولایت و ارزش‌ها دارند و این راه به لطف خداوند ادامه خواهد یافت.

باید ابعاد دیگری از کمک‌های مومنانه را بررسی کنیم

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، جمع‌آوری کمک‌های مالی و احسان در زمینه مایحتاج روزانه را یکی از ابعاد کمک‌های مومنانه مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر کمک‌های مؤمنانه نیازمند آن است که شیوه‌های مختلف دیگری را نیز کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه که معیشت آنها بابت شیوع بیماری کرونا دچار مشکل شده اند، بررسی کنیم. 

امام جمعه شهرستان بندرعباس تصریح کرد: یکی از روش های دیگر کمک به اقشار آسیب پذیر همچون کارگران و مستاجران است که از شیوع بیماری کوید 19آسیب دیده اند. به عنوان مثال می‌توانیم با مراجعه به بنگاههای املاک و اقدام به پرداخت اجاره بهای این قشر و یا مراجعه به دفاتر حساب سوپرمارکت ها و مغازه‌های محلات و پرداخت بدهی عزیزانی که حساب دفتری آنها به مشکل خورده است، به عبور از این بحران کمک کنیم.

وی ایجاد اشتغال جدید برای بیکاران ناشی از شیوع ویروس کرونا را از دیگر ابعاد رزمایش کمک‌های مومنانه عنوان و گفت: آنهایی که می‌توانند در کارگاه‌های خود اشتغال بیشتری را تأمین کنند، اکنون زمان آن است که به میدان بیایند و مسؤولان نیز به آنان در تأمین نیازهایشان کمک کنند تا بتوانیم اشتغال افراد آسیب‌دیده از کرونا را باردیگر به آنها بازگردانیم.

ضرورت حمایت بیشتر دولت از کارگاه‌های کوچک

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اشتغال فقط استخدام در امور دفتری و دولتی نیست بلکه اکنون در سراسر جهان، اشتغال‌های خرد و خانگی و کارگاه‌های کوچک توانسته‌اند تجربه بسیار موفقی از پیشرفت و توسعه را در اختیار قرار دهند و ما نیز در این شرایط اقتصادی در کشورمان وظیفه داریم تا کارگاه‌های کوچک و خانگی را توسعه داده و بانک‌ها نیز با آنها همکاری لازم را در تأمین نقدینگی و تهیه مواد اولیه داشته باشند.

وی از کارمندان نیز خواست تا ماهانه مبلغ ناچیزی (حدود 10 تا 20 هزار تومان) از حقوق خود را برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه و مشارکت در امور خیر کنار بگذارند چرا که با این مبلغ ناچیز می‌توان کمک بسیار بزرگی به عبور جامعه از این بحران رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا کرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده بیان داشت: کار شایسته فرهنگیان هرمزگان در تأمین 1800 بسته غذایی در قالب ادامه رزمایش مواسات و کمک مومنانه، اقدام بسیار ارزنده‌ای است که نشان از دغدغه‌مندی این خانواده عزیز در استان هرمزگان دارد و امیدوارم که این راه با شور و جدیت بیشتری در دیگر اقشار نیز ادامه یابد.

توزیع 50 میلیارد تومان بسته غذایی در رزمایش کمک مومنانه 

سردار اباذر سالاری فرمانده سپام امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در این مراسم با تقدیر از همت بلند خانواده آموزش و پرورش هرمزگان در تداوم این رزمایش مواسات در استان، گفت: به لطف خداوند و با خیرخواهی مردم پرمهر استان هرمزگان بیش از 160 هزار بسته غذایی در استان تهیه و در اختیار اقشار ضعیف جامعه که کسب و کار و توان اقتصادی آنها در پی شیوع بیماری کرونا آسیب دیده بود، تهیه و توزیع شد 

وی خاطرنشان کرد: ارزش این 160 هزار بسته غذایی به بیش از 50 میلیارد تومان بالغ می‌شود که باید از همه خیران عزیز، دستگاه‌ها و ادارات و صنایع و عموم مردم عزیز که این صحنه زیبای احسان و نیکوکاری را فراهم کردند، صمیمانه قدردانی کنیم.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: ان شاءالله با کمک بسیج دانش آموزی، بسیج فرهنگیان، آموزش و پرورش و سپاه امام سجاد مقدمات تحصیلی دانش آموزانی که در تهیه البسه و کتب درسی و نوشت افزار نیاز به توجه دارند، را فراهم خواهیم آورد تا سال تحصیلی جدید را با نشاط و امید هرچه بیشتری آغاز کنند.

به گزارش فارس، موسی دادی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به تهیه 1800 بسته غذایی به همت فرهنگیان هرمزگان شامل برنج، روغن، سویا، ماکارونی و مایحتاج ضروری است که به دانش آموزان آسیب دیده از کرونا اختصاص می یابد، عنوان داشت: در مرحله سوم کمک های مومنانه که در نیمه دوم تیرماه 99 خواهد بود، سعی خواهیم کرد تا پوشش تحصیلی دانش آموزان با توجه به شیوع بیماری کرونا تحت تأثیر قرار نگیرد و تمام دانش آموزان را به گونه ای خدمات رسانی کنیم تا همه آنها را در عرصه آموزش داشته باشیم و هیچ دانش آموزی به علت بیماری کرونا و پیامدهای آن ناگزیر به ترک مدرسه نشود.

انتهای پیام/3264/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول