اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

پیاده‌سازی برنامه عملیاتی علم و فناوری در 12 استان مصوب شد

دبیر کمیسیون دائمی عتف از اجرای متدولوژی برنامه عملیاتی علم و فناوری استان‌ها در استان‌های منتخب خبر داد.

پیاده‌سازی برنامه عملیاتی علم و فناوری در 12 استان مصوب شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، صد و نودمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی (عتف) با حضور مسعود برومند، دبیر شورا، برگزار و نتایج تدوین برنامه‌های عملیاتی علم و فناوری استان‌ها در آن بررسی شد.

براساس گزارش‌ها، برنامه عملیاتی علم و فناوری در ۱۲ استان کشور به شکل پایلوت و در قالب یک ساختار منسجم تیمی انجام می‌شود. این پروژه متدولوژی مشخصی دارد که برنامه‌ریزی آن با همکاری سازمان برنامه بودجه کشور و  ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور انجام شده است. دفتر آموزش و دفتر آماری سازمان برنامه و بودجه در ابتدا ۱۰ استان را برای پیاده‌سازی این برنامه انتخاب کرده بودند که در حال حاضر به ۱۲ استان افزایش پیدا کرده است.

مسعود برومند دبیر کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این جلسه در ارتباط با نتایج تدوین برنامه های عملیاتی علم و فناوری در استان ها بود. بر این اساس ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت در قالب یک ساختار منسجم تیمی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و نقشه جامع علمی کشور، متدولوژی برای این برنامه طراحی کردند.

*استان های پایلوت انتخاب شدند

وی گفت: استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کردستان، گیلان، البرز، همدان و فارس در این تیم پایلوت قرار دارند و ۲ استان هم در مراحل بعد اضافه می شوند که در آینده اعلام خواهند شد.

برومند افزود: تدوین برنامه، دریافت و ارائه اطلاعات تیم‌های هر استان توسط مراکز دانشگاهی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و استاندار‌ی‌ها انجام می‌شود. دبیرخانه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف نیز پشتیبانی اولیه‌ای برای اجرای این برنامه انجام داده است. 

دبیر شورای عالی عتف وزارت علوم گفت: این امر از طریق همکاری بین استانداری ها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی هر استان، دانشگاه های معین و پارک های علم و فناوری در استان شکل می گیرد.

برومند ادامه داد: برای این متدولوژی یکسان که خروجی ها به منظور قیاس و جمع بندی کنار هم قرار گیرد، چهار تیم در حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی علم و فناوری از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تهران انتخاب شدند اما تدوین برنامه و دریافت اطلاعات را همان تیم های دانشگاهی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور و پشتیبانی استانداری ها انجام دادند.

به گفته وی، در صد و نودمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف متدولوژی‌های یکسان استان‌ها و خروجی برنامه استان گیلان ارائه شد و اعضای کمیسیون نظراتی برای بهبود و ارتقای آن ارائه کردند. برنامه عملیاتی علم و فناوری به صوت دقیق‌تر دنبال خواهد شد و در جلسات آینده باقی استان‌های کشور طرح‌‌های خود را ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول