اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

صادرات سیگار ایران به اروپا برای اولین بار/154 میلیون نخ سیگار در سال 98 صادر شد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان اینکه صادرات سیگار چندان قابل توجه نیست، گفت: سال گذشته 154 میلیون نخ سیگار به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اردن و اتریش صادر شد.

صادرات سیگار ایران به اروپا برای اولین بار/154 میلیون نخ سیگار در سال 98 صادر شد

عطالله معروفخانی در گفت‌ وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در سال 96 در مجموع 49 میلیارد نخ و در سال 97 در مجموع 48 میلیارد نخ سیگار در کشور تولید شده است اما در سال 98 برای اولین بار در این صنعت 100 ساله تولید به مرز 55 میلیارد نخ در سال رسید. 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود: میزان تولید سیگار در کشور به لحاظ ارزشی سالانه حدود 17 هزار میلیارد تومان است. 

وی در رابطه با میزان صادرات سیگار بیان داشت: صادرات سیگار چندان قابل توجه نیست از یک طرف کشورهای اطراف و همسایه در رابطه با واردات سیگار سخت‌گیری دارند و از طرفی هنوز میزان تولید داخلی جوابگوی میزان مصرف نیست. 

معروفخانی بیان داشت: در سال 98 در مجموع 135 هزار کیلوگرم تنباکو سنتی و 84 هزار کیلوگرم تنباکو معسل  و 2 میلیون و 375 هزار کیلوگرم توتون صادرات شده است. 

وی در مورد صادرات سیگارت بیان داشت: در سال گذشته همچنین 154 میلیون نخ سیگار صادرات شد. 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود: توتون تولید ایران  بیشتر به کشورهای اروپای شرقی، روسیه، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه، تنباکو عمدتا به عراق و کشورهای عربی و سیگار به ترکیه، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود 

وی بیان داشت: در سال 98 برای اولین بار سیگار به اردن و اتریش صادر شد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول