اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تهدید کرونا هنوز جدی است/ چهارمحال و بختیاری در بزرگترین دوره نوسان شیوع ویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نباید اجازه دهیم حضور ویروس کرونا در جامعه عادی و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی شود، زیرا حضور این ویروس هنوز خطرناک و تهدیدی برای سلامتی جامعه است.

تهدید کرونا هنوز جدی است/ چهارمحال و بختیاری در بزرگترین دوره نوسان شیوع ویروس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید شیرانی ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا گفت: از زمان ورود ویروس کرونا به چهارمحال و بختیاری تعداد ۷ نوسان شیوع داشتیم و در حال حاضر در هفتمین و بزرگترین دوره نوسان شیوع قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: قدرت سرایت این ویروس کمتر نشده است اما شدت بیماری کمتر شده و از تمامی مردم انتظار جدیت در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: این ویروس تا واکسن‌ و یا دارویی قطعی برای درمان بیماری ناشی از آن کشف نشود و یا ۷۰ درصد از افراد جامعه مبتلا و درمان نشوند از بین نخواهد رفت و  باید با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا جلوگیری کرد تا پژوهشگران بتوانند واکسن و دارویی قطعی برای این ویروس کشف کنند.

برای مقابله با ویروس کرونا مردم باید به تعهدات اجتماعی خود عمل کنند

شیرانی با اشاره به اتمام تاب‌آوری مردم در خصوص اعمال محدودیت‌ها گفت: در حال حاضر اعمال محدودیت‌ها از سمت مسؤولان امکان‌پذیر نیست و نیاز است خود مردم به تعهدات اجتماعی خود عمل کرده و در صورت مشاهده عدم رعایت موارد بهداشتی تذکر دهند و اطلاع‌رسانی کنند.

وی اضافه کرد: عمده دلیل شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری حضور مردم در مراسمات عزا و جشن‌هاست که لازم است فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: از تمامی اصحاب رسانه و فعالان در فضای مجازی خواهشمندیم در جهت فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت نکات و مسائل بهداشتی کمک کنند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد حضور این ویروس در جامعه عادی و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی شود زیرا حضور این ویروس هنوز خطرناک و تهدیدی برای سلامتی جامعه است.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول