اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعتبار 1500 میلیارد ریالی برای بهره‌برداری تعریض 6 کیلومتر از محور هراز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اعتبار یک هزار و 500 میلیارد ریالی برای بهره‌برداری 6 کیلومتر از پروژه چهار خطه کردن و بهسازی محور هراز، گفت: از سال 1394 تاکنون بیش از ۴۰ کیلومتر از محور هراز چهار خطه شد.

اعتبار 1500 میلیارد ریالی برای بهره‌برداری تعریض 6 کیلومتر از محور هراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، خیرالله خادمی ظهر امروز در آئین افتتاح 6 کیلومتر از تعریض و چهار خطه کردن محور مواصلاتی هراز، اظهار کرد: جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای تردد شمال به جنوب بوده و در بیشتر روزهای سال بار ترافیکی فراوانی دارد.

وی افزود: از گذشته تاکنون با تلاش مسؤولان برنامه‌های فراوانی برای تعریض محور هراز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اعتبار یک هزار و 500 میلیارد ریالی برای بهره‌برداری 6 کیلومتر از پروژه چهار خطه کردن و بهسازی محور هراز، تصریح کرد: از سال 1394 تاکنون بیش از ۴۰ کیلومتر از محور هراز چهار خطه شد.
این مسؤول با اعلام اینکه میزان تخصیص اعتبار برای محور هراز در سال جاری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال است، یادآور شد: از لحاظ عملیات اجرایی برای تکمیل تعریض محور هراز هیچ مشکلی نداریم ولی عمده محدودیت‌ها در اختصاص منابع مالی است.

خادمی با اعلام نیاز به اعتبار 7 هزار و 500 میلیارد ریالی برای تکمیل 29 کیلومتر باقی‌مانده پروژه تعریض محور هراز، گفت: پس از تأمین اعتبارات لازم و بر طرف شدن مشکلات مالی می‌توان زمان تکمیل کامل پروژه محور هراز را سه سال پیش‌بینی کرد.

به گزارش فارس، 6 کیلومتر از پروژه چهار خطه و بهسازی محور هراز با اعتبار یک هزار و 500 میلیارد ریالی امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزارت راه، استاندار مازندران، مسؤولان کشوری و استانی در منطقه وانا افتتاح شد.

کل پروژه محور مواصلاتی هراز 101 کیلومتر بوده که طول بهره‌برداری پروژه تعریض و چهار خطه کردن 72 کیلومتر و طول در حال ساخت 29 کیلومتر است.

این پروژه دارای 21 رشته تونل به طول 19.5 کیلومتر بوده که 9 رشته تونل به طول 8.6 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

33 دستگاه پل به طول 305 کیلومتر در این مسیر ارتباطی مواصلاتی در نظر گرفته شد که تاکنون 15 دستگاه پل به طول 990 متر به بهره‌برداری رسید.

دیوارسازی کل مسیر پروژه نیز 34 کیلومتر در نظر گرفته شد که تاکنون 24 کیلومتر آن در حال استفاده است.

انتهای پیام/86012/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول