اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از ظرفیت گروه‌های جهادی برای حل مشکلات آموزش و پرورش استفاده شود/ ضرورت آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی

نماینده مردم قزوین پیشنهاد کرد از ظرفیت گروه‌های جهادی برای حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش استفاده شود و افزود: ما در قزوین بیش از 400 گروه جهادی داریم که از ظرفیت این گروه‌ها می‌توان در حوزه ساخت مدارس و رفع محرومیت استفاده کرد.

از ظرفیت گروه‌های جهادی برای حل مشکلات آموزش و پرورش استفاده شود/ ضرورت آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما در قرآن آیات بسیاری در مورد مواسات، قرض الحسنه، زکات، خیریه و انفاق داریم که تمام این‌ها به نوعی شکلی از مشارکت‌های مردمی است که هم در فرهنگ غنی ایرانی و هم در فرهنگ اسلامی ما بیش از هزار سال است که وجود دارد.

وی ضمن انتقاد از وضعیت فعلی دانشگاه فرهنگیان در استان قزوین اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان که یک روز 16 رشته داشت، امروز 4 الی 7 رشته دارد، دانشگاه فرهنگیانی که واحد خواهرانش مستقل بود، اکنون متأسفانه برای ساختمان آن به دنبال مکان مناسب هستیم و این‌ها مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شدت سیاست‌زدگی، گروه‌زدگی و عملکرد جناحی در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: متأسفانه گروه‌های سیاسی و نگاه‌های غلط دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش را دچار خسارت کرده، چرا که آجر به آجر از روی معنویت آموزش و پرورش ما برداشته‌اند بجای اینکه روی آن بگذارند.

وی افزود: معلمان و مدیران خوب جابجا شده‌اند، انسان‌هایی که می‌توانستند نسل خوبی تربیت کنند کنار گذاشته شدند و متأسفانه آموزش و پرورش ما آجر به آجرش خصوصاً در استان قزوین تخریب شده.

این نماینده مجلس ادامه داد: انتظار دارم با توجه به وضع موجود، با هم بنشینیم و در مورد نیروی شایستۀ انسانی آموزش و پرورش که از دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌شود چاره اندیشی کنیم.

محمدبیگی عنوان کرد: ما برای ایجاد یک شغل در دولت به حدود پنج تا 40 میلیون تومان بودجه نیاز داریم در حالی که دانشگاه فرهنگیان ما ظرفیت دارد و جا دارد که تا سه هزار نفر نیروی آموزش و پرورش بگیرد و ایجاد شغل کند بدون اینکه خیلی هزینه کند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نفوذ برخی اساتیدی که در کلاس درس دانشگاه فرهنگیان به تبلیغ علیه نظام و اسلام مبادرت کرده و یا منافع جناحی و انتخاباتی را دنبال می‌کنند، افزود: نه جناح راست و نه چپ حق ندارند در دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش کار سیاسی جناحی کنند یا خدای نکرده سخنان بی‌دینی و لائیک بگویند.

وی افزود: امروز گزارش‌های متعددی از آموزش و پرورش به ما رسیده از عدم شایسته‌سالاری، از وجود فامیل بازی‌ها و جناح سالاری‌ها که جای تأسف دارد و درحالی که ضروری است براساس شاخصه‌های مدیریتی و شایسته سالاری اقدام کنیم.

محمدبیگی افزود: من مادر سه فرزند هستم، عضو انجمن اولیا و مربیان بودم و می‌دانم مسائل آموزش و پرورش و مدارس چیست، به‌عنوان یک ولی دانش آموز باید بگویم که متأسفانه میزان رضایت مردم و خانواده‌ها از آموزش و پرورش به شدت پایین آمده.

این نماینده مجلس افزود: برخی از والدین از اینکه بچه‌های خود را در اوقات مختلف به مدارس بسپارند نگرانند، چراکه موضوعاتی مانند عفاف و حجاب، برگزاری نماز، توجه به آیین‌ها و تربیت‌های عبادی و سیاسی در مدارس کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم قزوین پیشنهاد کرد از ظرفیت گروه‌های جهادی برای حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش استفاده شود و افزود: ما در قزوین بیش از 400 گروه جهادی داریم که از ظرفیت این گروه‌ها می‌توان در حوزه ساخت مدارس و رفع محرومیت استفاده کرد.

وی افزود: معلمی که دارای روحیۀ جهادی است، در سرما و گرما به داد محرومان می‌رسد و تلاش می‌کند در سرما و گرما خدمت کند و آموزش دهد، می‌تواند یک نیروی خوب برای مدیریت‌های آموزش و پرورش در رسته‌های مدیریت میانی و بالاتر باشد تا به بهترین نحو در آموزش و پرورش خدمت کند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه مدارس بسیاری در طارم و الموت مشکل استانداردسازی گرمایشی دارند، عنوان کرد: این مدارس بخاری‌هایشان زمانی می‌تواند تغییر کرده و تبدیل به پکیج شود که به روستاهای این مناطق محروم گازرسانی شود، این در حالی است که 21 روستا در الموت و 16 روستا در طارم نیازمند گازرسانی هستند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: من به‌عنوان مادر یک دانش آموز 15 ساله عرض می‌کنم که فرزند من به سن تکلیف رسید، در حالی که یک آموزش اساسی در حوزه عقاید، احکام و آئین به فرزندان ما در مدارس داده نشده و والدین ما مجبور هستند فرزندان خود را در مراکز خصوصی یا در خانه و مراکز دیگر آموزش دهند، در حالی که انتظار می‌رود آموزش عقاید و احکام و باورها در مدارس به‌خوبی صورت بگیرد؛ ما اگر سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در آموزش مدارس مدنظر قرار ندهیم مجبوریم فردا فرزندانمان را از دامن اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی بیرون بکشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول