اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آیا هنرمندان از افتادن در دام منافقین عبرت می‌گیرند؟

اولین بار نبود که هنرمندان بدون اطلاع از ابعاد یک ماجرا نسبت به آن واکنش نشان دادند و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود، مگر اینکه یک بار برای همیشه با خودشان عهد ببندند در حیطه‌ای که شناخت کافی ندارند، اظهار نظر نکنند!

آیا هنرمندان از افتادن در دام منافقین عبرت می‌گیرند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، سازمان منافقین روز‌به‌روز پیرتر و به همان اندازه از عقل و منطق تهی‌تر می‌شود. گذشته از این‌ها، منافقین حتی از چهر‌ه‌های نسبتاً شناخته‌شده هم خالی شده‌اند؛ از مسعود رجوی که سال‌هاست تصویری دیده نشده و احتمالاً مرده است، معدود افراد شناخته‌شده این گروهک تروریستی هم یکی پس از دیگری به مرگ سلام می‌دهند.

پس از مرضیه (خدیجه اشرف‌السادات مرتضایی، خواننده) که ۱۰ سال پیش در پاریس درگذشت، دیگر خواننده منافقین یعنی مرجان (شهلا صافی ضمیر) هم چند روز پیش درگذشت.

با مرگ مرجان ـ این خواننده و بازیگر فیلمفارسی ـ برخی هنرمندان داخل کشور که از پیشینه سیاسی و فعالیت‌های ضدانسانی او بی‌اطلاع بودند، پیام‌های تسلیتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کردند. این پیام‌ها دستاویزی برای منافقین و سرکرده آن‌ها یعنی مریم رجوی شد تا نهایت بهره‌برداری را بکند و با چاپ عکس این هنرمندان در نشریه مجاهدین، آن‌ها را سمپات خود معرفی کند!

این اقدام، اعتراض اکثر این هنرمندان را در پی داشت و با اعلام انزجار از گروهک تروریستی منافقین، اذعان کردند از پیشینه فعالیت‌های ضدایرانی مرجان بی‌خبر بوده‌‌اند.

به عنوان نمونه، متین ستوده بازیگر تلویزیون با درج هشتگ #مجاهدین_خلق_خائن خطاب به مریم رجوی نوشت: «شما سرگروه منفورترین گروهک سیاسی معاند ایران و مردم شریف ایران هستید که من تاکنون شناخته‌ام، بی جهت از پیام تسلیت اینجانب برای یک خواننده ایرانی قدیمی که اگر می‌دانستم با شما همکاری کرده به هیچ وجه این کار را نمی‌کردم به نفع خود برداشت نکنید و بدانید که اگر پای شما روزی به ایران می‌رسید من جزو اولین کسانی بودم که پیشقدم می‌شدم برای از بین بردن شما و خلاص شدن شما دنیا از دست‌تان. اینها تماماً حرف‌های دل و  شخص خود من هست...»

تهمینه میلانی کارگردان سینما با ابراز تأسف از بی‌توجهی سازمان مجاهدین خلق به شأن انسان‌های آزاده نوشت: «...اولین بار است که گروهی (سازمان مجاهدین خلق) که گویا خانم مرجان به آنها سمپاتی داشته است، تسلیت من و عده‌ای از ورزشکاران و هنرمندان را همسویی با خانم رجوی اعلام کرده‌اند!!! در حالیکه شخص من، حتی خبر نداشتم خانم مرجان سمپات این سازمان هستند! از همینجا اعلام می‌کنم من بعنوان هنرمند منتقد، سمپات هیچ گروه و سازمان سیاسی نیستم...»

«در پی سوء استفاده برخی رسانه‌های معاند سیاسی از استوری هنرمندان ذکر این نکته ضروری است که تنها جنبه هنری زندگی خانم خواننده ی درگذشته مدنظر اینجانب بوده و درج استوری یادبود این خواننده به هیچ عنوان تأییدی بر گرایش سیاسی و عقیدتی این هنرمند نمی‌باشد.» این متن مشترکی بود که بیژن بنفشه‌خواه، رؤیا میرعلمی و خسرو احمدی منتشر کردند. بهنوش بختیاری و بهرنگ علوی هم موضعی شبیه به این متن داشتند.

 

 

هانیه توسلی هم با انتشار تصویر فوق و درج هشتگ‌های #سوء استفاده # شرم #رقت انگیز نسبت به سوءاستفاده از واکنش خود به مرگ مرجان، عکس‌العمل نشان داد.

مهناز افشار، ارژنگ امیرفضلی، شهره سلطانی، اشکان خطیبی و اسدالله یکتا دیگر بازیگرانی بودند که به درگذشت مرجان واکنش نشان داده و همدردی کرده بودند. در حالی که گروهک تروریستی منافقین که طی دهه‌های اخیر از هیچ تلاشی برای براندازی جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده، دستش به خون فرزندان ایران آلوده است و ۱۷ هزار شهروند ‌را ترور کرده است. در سینمای ایران نیز فیلم‌های ماجرای نیمروز۱و۲ به موضوع منافقین می‌پردازد.

این اولین بار نیست که هنرمندان بدون اطلاع از ابعاد یک ماجرا نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند و پس از اطلاع، مجبور به اصلاح دیدگاه خود شده‌اند. خوب است که یک بار برای همیشه با خودشان عهد ببندند در حیطه‌ای که شناخت کافی ندارند، اظهار نظر نکنند و هزینه نتراشند تا بعداً مجبور به عذرخواهی و اصلاح نشوند؛ و بدانند مخاطب آن‌ها با یک پست یا استوری کمتر ریزش نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول