اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از کمک 2/5 میلیارد ریالی شهرداری به مواسات تا درخشش کارگردان قزوینی در جشنوارهٔ جهانی آکولاد

از جمله خبرهای خوب منتشر شده در رسانه‌های قزوین در هفته‌ای که گذشت، می‌توان به کمک 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی شهرداری قزوین به طرح مواسات و همدلی و درخشش کارگردان قزوینی در جشنوارهٔ جهانی آکولاد اشاره کرد.

از کمک 2/5 میلیارد ریالی شهرداری به مواسات تا درخشش کارگردان قزوینی در جشنوارهٔ جهانی آکولاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در هفته‌ای که گذشت خبرهای خوب بسیاری در رسانه‌های استان قزوین منعکس شد که در این گزارش با هدف تقویت روحیهٔ امید در میان هم‌شهریان عزیز، اقدام به جمع‌آوری آن‌ها نموده‌ایم. اخبار خوب این هفتهٔ استان قزوین را یکدیگر مرور می‌کنیم.

کمک 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی شهرداری قزوین به طرح مواسات

یکی از اخبار خوب این هفتهٔ قزوین را هفته‌نامهٔ پیام‌شهر منتشر کرد. در این رسانه از کمک 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی شهرداری خبر داده شد که این مبلغ به‌منظور تهیهٔ بسته‌های معیشتی برای نیازمندان به ستاد مواسات ارائه شده است. پیش از این نیز شهرداری قزوین با توجه به شیوع کرونا در اقدامی خداپسندانه اجارهٔ 2 ماه از املاک و مستقلات خود را به مستأجران بخشیده بود. از دیگر اخبار خوب انتشار یافته در هفته‌نامهٔ پیام‌شهر طی هفته‌ای که گذشت، می‌توان به خبر راه‌اندازی 3 خانهٔ فرهنگ جدید در نواحی کم‌برخودار شهر و نواحی منفصل شهری دانش و چوبیندر تا پایان سال جاری به نقل از مدیر منطقهٔ یک شهرداری قزوین اشاره کرد.

کمک 800 میلیون ریالی جوانان خیر در دوران کرونا

یکی دیگر از اخبار خوب این هفتهٔ قزوین توسط خبرگزاری ایسنا مبنی بر کمک 800 میلیون ریالی جوانان خیر در دوران کرونا منتشر شد. دانشجویان قزوینی با تشکیل یک گروه خیرخواهانه، تصمیم گرفتند به‌صورت خودجوش به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا کمک‌رسانی کنند و به یاری این عزیزان بشتابند و بیش از 40 اقدام خیرخواهانه و انسان‌دوستانه انجام دادند. تهیه و توزیع 250 بستهٔ غذایی و بهداشتی در ماه‌های شعبان و رمضان، تهیه و توزیع بیش از 50 بسته اسباب‌بازی برای کودکان مناطق محروم، پیگیری مسائل حقوقی نیازمندان توسط وکلای پایه‌یک دادگستری، تسویه حساب دفتری 25 خانوار نیازمند در حاشیهٔ شهر، تهیه و توزیع 1 هزار و 200 دست لباس نو برای استفادهٔ نیازمندان حاشیه‌نشین و پرداخت اجاره‌خانهٔ معوق تعدادی از نیازمندان از جمله کارهای خیر این دانشجویان بوده است.

اثر کارگردان قزوینی برندهٔ جایزهٔ جشنوارهٔ جهانی آکولاد شد

از اخبار خوب دیگر این هفتهٔ استان قزوین، می‌توان به یکی از خبرهایی که توسط روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شده بود، اشاره کرد. این خبر مربوط به درخشش کارگردان قزوینی در هفدهمین جشنوارهٔ جهانی فیلم آکولاد بود. این جشنواره در شهر لاجولا ایالت کالیفرنیا به کار خود پایان داد و طی آن مستند گوشواره‌های ابریشمی ساختهٔ نیما حسن‌بیگی برندهٔ جایزهٔ مستند کوتاه این رقابت جهانی شد. گوشواره‌های ابریشمی مستندی سفرنامه‌ای در رابطه با جادهٔ ابریشم است که به معرفی ۲ منطقهٔ مهم در جادهٔ ابریشم پرداخته است.

کسب رتبهٔ نخست کشوری در محتواهای بارگذاری شده در شبکهٔ شاد توسط استان قزوین

یکی دیگر از اخبار خوب این هفتهٔ استان قزوین توسط روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان منتشر شد. در متن این خبر آمده است: در ارزیابی موضوعی محتواهای بارگذاری شده در شبکهٔ شاد، استان قزوین رتبهٔ نخست ارسال آثار به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و رتبهٔ پنجم پربیننده‌ترین آثار با بازدید 254 هزار نفر را کسب کرده است. در ایام کرونا و با توجه به تحصیل دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، استان قزوین یکی از استان‌های فعال در این زمینه بود که معلمان این استان با دلسوزی و همت فوق‌العاده‌ای که داشتند، اجازه ندادند که ویروس کرونا باعث شود دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مرز و بوم از تحصیل باز بمانند.

نخستین مرکز نوآوری تخصصی در قزوین آمادهٔ افتتاح است

از دیگر خبرهای خوبی که این هفته در رسانه‌های استان منتشر شد، می‌توان به انتشار خبر آماده‌سازی جهت افتتاح نخستین مرکز نوآوری تخصصی در قزوین توسط خبرگزاری فارس اشاره کرد. در متن این خبر آمده است: نخستین مرکز نوآوری تخصصی در محل پارک علم و فناوری استان قزوین به بهره‌برداری رسیده و آمادهٔ افتتاح آن در سفر دکتر ستاری به قزوین هستیم و امیدواریم حمایت‌های مالی و معنوی از ایده‌های فناورانه و استارت‌آپ‌ها داشته باشیم. پارک علم و فناوری استان قزوین در سال 1390 در منطقهٔ شمال‌غربی قزوین شکل گرفته و 73 شرکت رشدی و 24 شرکت رشد یافته به‌همراه 180 محصول فناورانه در این پارک عرضه شده است.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول