اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دانمارک، عناصر وابسته به ریاض را به تلاش برای انجام عملیات تروریستی در ایران متهم کرد

دادستانی کل دانمارک سه تن از عناصر گروهک الاهوازیه را که مورد حمایت مالی سعودی هستند، به تلاش برای انجام عملیات تروریستی در ایران متهم کرد.

دانمارک، عناصر وابسته به ریاض را به تلاش برای انجام عملیات تروریستی در ایران متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادستانی کل دانمارک سه تن از عناصر گروهک تروریستی «الاهوازیه» را به تلاش برای انجام عملیات تروریستی در داخل ایران متهم کرد.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، دادستانی کل دانمارک پنجشنبه‌شب اعلام کرد که این عناصر وابسته به عربستان سعودی، از مقامات سعودی سه میلیون دلار پول گرفته بودند تا در ایران دست به عملیات تروریستی بزنند.

وزارت خارجه دانمارک نیز چهارشنبه شب اعلام کرد که سفیر عربستان سعودی در کوپنهاک را در ارتباط با این قضیه احضار کرده و مراتب اعتراض «شدید اللحن» خود را به مقامات سعودی ابلاغ کرده است (جزئیات بیشتر).

سه فرد متهم که از اعضای گروهک الاهوازیه و مقیم دانمارک هستند، ماه فوریه گذشته به نفع سرویس اطلاعاتی سعودی جاسوسی کرده‌‌اند. بر اساس گفته دستگاه امنیت و اطلاعات دانمارک، سه متهم مذکور بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ برای سعودی‌ها جاسوسی کرده‌اند.

برک اندرسن، رئیس نهاد دانمارکی گفته به هیچ وجه قابل قبول نیست که کشورهای خارجی و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها، از دانمارک به عنوان کانون حمایت مالی از تروریسم استفاده کرده و اقدام به حمایت و پشتیبانی از تروریسم کنند. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول