اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

با تولید 20 هزار تن گوجه سبز / ۱۵ درصد سطح زیر کشت گوجه سبز کشور در آذربایجان‌شرقی است

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ گوجه سبز در این استان وجود دارد که معادل ۱۵ درصد سطح کشت این محصول در کشور است و از این نظر مقام دوم را دارا می‌باشد.

با تولید 20 هزار تن گوجه سبز / ۱۵ درصد سطح زیر کشت گوجه سبز کشور در آذربایجان‌شرقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمدباقر بی پروا اظهار کرد: بیشترین سطح کشت این میوه در آذربایجان شرقی مربوط به مراغه، مرند و تبریز بوده و به قیمت ۵۰ تا ۷۰ هزار ریال در بازار عرضه می شود.

وی افزود: تولید گوجه سبز در آذربایجان شرقی برای سال جاری ۲۰ هزار تن و برای هر هکتار ۷.۸ تن پیش بینی شده که عملکرد باغ های شاخص استان ۱۰ تن در هکتار است.

وی ادامه داد: تنها ۳۰ درصد تولید این محصول معادل ۶ هزار تن به صورت تازه خوری و ۷۰ درصد آن معادل ۱۴هزار تن به صورت خشکباری در واحدهای فرآوری آذربایجان شرقی مصرف می شود.

بی پروا گفت: گوجه سبز سردرود بیشترین سطح زیرکشت را با ۲۱۰ هکتار در شهرستان تبریز به خود اختصاص داده و به علت تازه خوری و خوش خوراکی از اهمیت ویژه ای در تامین معیشت باغداران این منطقه دارا است.

وی گفت: از باغ های گوجه سبز آذربایجان شرقی سالانه در حدود ۱۵ هزار تن محصول تولید می شود.

گزارش فارس حاکی است،  درخت گوجه سبز در بیشتر نواحی ایران به خصوص شمال و شمال غرب ایران تکثیر می‌شود و گوجه سبز اصلاح شده از نوع بادامی در شهر سردرود (از توابع شهرستان تبریز) از رونق بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام/ 60027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول