اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پروژه انتقال آب از تونل بهشت‌‌آباد ارزیابی زیست محیطی ندارد

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا گفت: پروژه انتقال آب از تونل بهشت‌آباد ارزیابی زیست‌محیطی ندارد، باعث خشک شدن سفره‌های آب، تالاب‌ها، چشمه‌ها و دشت‌های کشاورزی می‌شود.

پروژه انتقال آب  از تونل بهشت‌‌آباد ارزیابی زیست محیطی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان سوژه‌ای با عنوان «نگرانی خوزستانی‌ها از سرگیری پروژه بهشت‌آباد» را در «فارس من» ثبت و درخواست پیگیری آن را داشته‌اند.

علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان، گفت: مدیریت و بهره داری منابع آب موضوعی است چند بُعدی و حیاتی. باید در این مورد رویکردی کلی‌نگر، علمی و میان‌رشته‌ای تثبیت شود زیرا میان ساختارهای مهم کشورها با مدیریت آب روابط عمیقی وجود دارد.

وی افزود: حل مشکلات ناشی از کم‌آبی به سطح بالایی از مشارکت و انسجام مردم با نهادهای دولتی نیاز دارد. بشر امروزی ضرورت مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبی را درک نموده، بیش از 40 درصد از جمعیت جهان در مناطقی با حوزه‌های آبریز مشترک ساکن هستند و توانسته‌اند برای اداره آن به تفاهم نسبی برسند، اما به چه دلیل برای موارد مشابه در حوضه‌های ما این موضوع مورد واکاویِ علمی-کارشناسانه واقع نمی‌شود تا مشکلات کاهش یابد و برخی هم به دنبال اختلاف‌افکنی میان مردم و مسئولان از طریق مشکلات حوزه آب نروند.


ورناصری گفت: پروژه انتقال آب از تونل بهشت‌آباد ارزیابی زیست‌محیطی ندارد، باعث خشک شدن سفره‌های آب، تالاب‌ها، چشمه‌ها و دشت‌های کشاورزی می‌شود، بدون ایجابِ اصلاح الگوی کشت و مشاغل جایگزینِ کم آب بَرمعیشت هزاران خانوار در معرض خطر قرار گرفته بر خیل بیکاران می‌افزاید این پروژه باید از منظر زیستی- اجتماعی واکاوی و تا  آن زمان باید متوقف شود، همه ما برای حل مشکلات آب باید ملتزم به صداقت، علم محوری و شفافیت باشیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا گفت: تنها در شرایطی که هیچ امکانی برای تأمین آب شرب مورد نیاز نباشد شاید به اجرای این پروژه‌ها روی آورد آن‌هم با بررسی‌های علمی، بنده در مجلس هم عرض کردم که کارون ارتباط حیاتی با معیشت مردم خوزستان و چهارمحال دارد.

وی ادامه داد: حفر این کانال در عمق 300 متر با قطر 6 متر آن‌هم 65 کیلومتر، ده‌ها هزار میلیارد پول مصرف خواهد داشت با فنّاوری جدید می‌توان با هزینه‌هایی کمتر از دریا آب آورد، آب رودخانه و منابع زیرزمینی نباید صرف گسترش صنعت شود و باید به‌سوی بازچرخانی آب و استفاده از پَساب‌ها برویم که هزینه‌های بسیار کمتری در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/72068/ام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول