اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

ریشه نا آرامی‌ها در آمریکا و غرب چیست؟

ساده‌اندیشی است که اگر خیزش و قیام بی سابقه مردم آمریکا و همراهی سایر ملل غربی را در قتل جرج فلوید منحصر و محدود ببینیم.

ریشه نا آرامی‌ها در آمریکا و غرب چیست؟

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ بهزاد زارع دبیرکل جمعیت رهپویان: ساده‌اندیشی است که اگر خیزش و قیام بی سابقه مردم آمریکا و همراهی سایر ملل غربی را در قتل جرج فلوید  منحصر و محدود ببینیم.

این قتل ظالمانه فقط جرقه ای بر انبار باروت بی عدالتی  است که حکایت از عمق بی هویتی در غرب  دارد ، چنانچه شاهدیم در لابلای اظهارات چند روز اخیر رجال نسبتا" عاقل غربی هم به این حقیقت اعتراف شده است! 

خداوند متعال بعنوان خالق انسان اهدافی متعالی درخلقت دارد و برای نیل به این اهداف مقدس و سعادت بشر، برنامه دقیق و جامعی ارائه کرده. 

برای پروژه هدایت انسان  124 هزار پیامبر مبعوث شده اند، این پیامبران الهی بتدریج و متناسب با رشد نبوغ عقلانی بشر آمدند، حوزه هدایت و ماموریت برخی فقط در محدوده خانواده، برخی در محدوده طایفه، برخی در محدوده منطقه ای و برخی دیگر در گستره کل عالم بشریت بود، هر کدام از این بزرگواران در مقطع تاریخی خاصی و با شرایط و اقتضائات خاصی برای هدایت و سعادت بشر مجاهدت کردند، محصول مجاهدت این انبیاء بستری برای شریعت الهی فراهم آورد که انبیاء اولوالعزم الهی هدایت را در قالب شریعت بر آن بستر تدوین و مستقر کردند.

به تدریج و با رشد عقلانی بشر، شریعت الهی کامل شد و متناسب با همه نیازهای انسان توسعه یافت، و با بعثت پیامبر اسلام (ص) نسخه هدایت و سعادت بشر کامل شد و بوسیله ائمه هُدای علیهم السلام این نسخه ضمانت و از تحریف مصون شد. اما طواغیت زمان همواره از تبعیت شریعت الهی سر باز زدند، بویژه قوم بنی اسرائیل و در مقطع رسالت حضرت موسی(ع) همواره مسیر انحراف را پیمودند و برای کامیابی و پیش برد اهداف شوم خود دست به تحریف شریعت زدند، این داستان غم انگیز در بخشی از پیروان حضرت مسیح(ع) هم تداوم پیدا کرد و تحریف دین برای ادامه انحراف بشر به اوج خود رسید، بگونه ای که از تورات واقعی تقریبا" چیزی باقی نمانده است، شاهد و مصداق غیر قابل انکار قصّه تلخ تحریف انجیل هم این است که امروز در دنیای مسیحیت رسما" بیش از 4 انجیل با محتوای کاملا" متفاوت وجود دارد.

در ادامه ی داستان غم انگیز سرکشی طواغیت، بزرگان مسیحیت تحریف شده، و اربابان کلیسا برای ادامه حیات خود و رونق دُکان کلیسا چاره ای جز معامله نداشتند و بدین سان با صاحبان قدرت یعنی حاکمان و صاحبان ثروت یعنی فئودالها پیوند خوردند و مثلث زَر و زور و توجیه دینی شکل گرفت و در اصل ثروت فئودالها و زور پادشاهان و توجیه دینی کلیسا، بشریت را بویژه در غرب به بند کشید و این اسارت بیش از 1000 سال به طول انجامید که از این دوران در تاریخ با عنوان قرون وسطی یاد می شود.

بشریت در بند مانند امروز قیام کردند و قیامشان هم بحق و بجا بود و زنجیر ِاین مثلث را بدرستی پاره کردند، اما بجای بازگشت به خدا محوری و پذیرش ولایت الهی به دام انسان محوری افتادند.

انسان محوری یا همان اومانیسم در قاب ایسمهای مختلف قریب به پانصد سال است بشریت بی هویت را درغرب و بخشی از شرق سرگردان کرده و امروز کفگیر همه ی ایسمها به ته دیگ خورده باثبت این همه جنایت وخون ریزی وبی عدالتی چنین فرجامی را رقم زده است!

قیام امروز مردم آمریکا و غرب هم ضروری و هم اجتناب ناپذیر است اما بیم گرفتار شدن بیداری ملتها در دامهای جدید شیاطین نگرانی مضاعف عُقلای عالم است!
انشاالله عُقلای عالم بویژه اندیشمندان جهان اسلام دراین پیچ تاریخی ایفای نقش کنند و با ارائه الگوی مناسب بشریت را ازگمراهی مجدد دردام پرهزینه انحراف مددی برسانند !

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول