اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مغرب سفیر الجزائر را احضار کرد

وزارت خارجه مغرب سفیر الجزائر را در اعتراض به اظهارات سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری این کشور احضار کرد.

مغرب سفیر الجزائر را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب به دنبال بحران به وجود آمده با الجزائر در خصوص سرکنسول مغرب در شهر وهران الجزائر، «عبدالحمید عبداوی» سفیر الجزائر در رباط را احضار کرد.

تنش میان دو کشور پس از آن به وجود آمد که رسانه‌های الجزایر و کاربران شبکه‌های اجتماعی پیشتر فیلمی منتشر کردند که در آن «احرضان بوطاهر» سرکنسول مغرب در شهر «وهران» (غرب الجزایر) در کنار چند تن از اتباع این کشور مقابل مقر کنسولگری ایستاده و کشور الجزایر را «دشمن» خطاب می‌کند؛ بوطاهر در این فیلم، از اتباع مغربی می‌خواهد که محل را ترک کنند و به آنها می‌گوید: «شما می‌دانید ما در خاک کشور دشمن هستیم».

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، «محند اوسعید بلعید» مشاور ارتباطات و سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری الجزائر نیز در واکنش به این سخنان احرضان بوطاهر، گفته بود که وی افسر اطلاعاتی مغرب بود.

وی همچنین گفته بود: «ما از او (بوطاهر) خواستیم که خاک الجزائر را ترک کند، رفتار او قابل پیش‌بینی بود، ما پی بردیم که او افسر دستگاه اطلاعات مغرب است و بنا به دلایل دیگری به عنوان سرکنسول مغرب در وهران تعیین شده است».

طبق این گزارش، وزارت خارجه مغرب نیز در واکنش به این سخنان بلعید، سفیر الجزائر را احضار و مراتب اعتراض خود به این اظهارات را به وی ابلاغ کرد.

وزیر خارجه مغرب این اظهارات سخنگوی ریاست‌جمهوری الجزائر را «سخیف» خواند.

این در حالی است که ، سرکنسول مغرب، پیشتر، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت مغربی «الیوم ۲۴»، به فیلم یادشده واکنش نشان داد و گفت، اینکه او با چندین تن از تبعه‌های مغرب مقابل کنسولگری صحبت کرده است، درست است؛ اما صدای این فیلم «ساختگی» است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول