اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

یک تروریست معروف سوری در لیبی کشته شد

«سامر الاطرش» از تروریست‌های معروف سوری به همراه تعدادی از عناصر گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه در لیبی کشته شد.

یک تروریست معروف سوری در لیبی کشته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامر الاطرش» ملقب به «ابویعرب الاثری» تروریست سوری تبار عضو گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره سابق) امروز (جمعه) در نبردهای شهر «سرت» لیبی کشته شد.

به نوشته روسیا الیوم، وی به همراه تعدادی از همراهانش در اثر حمله هوایی کشته شده است و تعداد بسیاری از دوستان وی در داخل جبهة النصره تصاویر وی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

وی جزو آن دسته تروریست‌هایی است که ترکیه آن‌ها را از ادلب و شمال حلب به لیبی اعزام کرده است تا علیه عناصر وابسته به «خلیفه حفتر» در لیبی بجنگند؛  تروریست‌هایی که بنابر برخی گزارش‌ها تاکنون شمار آن‌ها به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است.

در نهم خرداد نیز مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی شد که ترکیه تعدادی از عناصر داعش را از سوریه به لیبی اعزام کرده است. (جزئیات بیشتر)

تا کنون ۱۰۱۰۰ تروریست از جانب ترکیه به لیبی اعزام شده‌اند که البته تمامی آن‌ها ملیت سوری ندارند. همچنین ۳۴۰۰ نفر دیگر در حال آموزش در اردوگاه‌های ترکیه در شمال سوریه برای اعزام به لیبی هستند.

ترکیه از دولت «وفاق ملی لیبی» در برابر نیروهای حامی «خلیفه حفتر» حمایت می‌کند و از سال گذشته به طور رسمی و با مصوبه پارلمان این کشور، نیرو و تجهیزات وارد لیبی کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول