اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انعکاس ظلم و بی‌عدالتی سیاستمداران آمریکایی در تمام دنیا

امام جمعه اقلید با اشاره به وضعیت این روزهای آمریکا و اعتراضات مردمی و خون‌های ریخته‌شده، گفت: اگرچه رسانه‌های مزدور آمریکا حاضر نیستند واقعیت‌ها را به گوش دنیا برسانند، اما صدای مظلومیت و غربت مردم آن به همه جای جهان منعکس شد.

انعکاس ظلم و بی‌عدالتی سیاستمداران آمریکایی در تمام دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر به وضعیت این روزهای آمریکا اشاره و اظهار کرد: سیاستمداران آمریکایی جنایات خود بر ملتشان و کشورهای دیگر را روتوش و پنهان می‌کردند اما ظلم، ستم و بی‌عدالتی آنها روزبه‌روز روشن‌تر و آشکارتر می‌شود.

طالبی تصریح کرد: بی‌عدالتی فراگیر و تبعیض نژادی دو موضوع اساسی است که مردم این کشور در روزهای گذشته، انگشت روی آن گذاشته و با اعتراض به آن، به خیابان‌ها آمدند اما برخوردهای وحشیانه پلیس آمریکا که مجری سیاست‌های سردمداران آن است، تقریبا تمام شهرها را دربرگرفته است.        

امام جمعه اقلید ادامه داد: اگرچه رسانه‌های مزدور آمریکا حاضر نیستند واقعیت‌ها را به گوش دنیا برسانند، اما صدای مظلومیت و غربت مردم آن به همه جای دنیا منعکس شد.

وی به شیطنت‌ها و فتنه‌های رسانه‌های آمریکایی، صهیونیستی، سعودی و... در پخش اتفاقات فتنه 98 و آشوبی که در برخی از شهرهای ما توسط عده‌ای محدود اتفاق افتاد، اشاره و عنوان کرد: همین رسانه‌ها حاضر نشدند آیین تشییع پیکر سرادر شهید، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حضور میلیونی مردم در این مراسم را به تصویر واقعی بکشانند.

طالبی یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا در حال افول است و ریشه استبدادی آن فرو می‌ریزد.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود سالروز تأسیس جهاد سازندگی را گرامی داشت و اظهار کرد: جهاد سازندگی در سال 1357 به فرمان امام خمینی (ره) و با هدف ارائه خدمت در جبهه‌های جنگ و کمک به روستاها به ویژه مناطق محروم تشکیل شد اما در سال 1379، در بیست و یکمین سال خدمت، دولت اصلاحات، با وجود توصیه‌های مقام معظم رهبری، نام این نهاد مقدس را به جهاد کشاورزی تغییر داد.

وی با انتقاد از این کار و با بیان اینکه نام مبارک نهادهای تأسیس‌شده توسط امام خمینی (ره) باید یادگار بماند، از خدمات خوب و ارزنده برخی از این نهادها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، بسیج سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... در عرصه‌های مختلف مانند دوره شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد.

امام جمعه اقلید به محدودیتهای ایجاد شده در اثر بیماری کرونا طی چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطیلی مساجد و حسینیه‌ها، مراسم ترحیم در قبرستان‌ها برگزار می‌شود که متأسفانه برخی مواقع، به صورتی و با استفاده از وسائلی مغایر با شرع انجام می‌شود.

طالبی همچنین از نقل مطالب ضعیف و سخیف توسط برخی از مداحان و ذاکران انتقاد کرد و بیان داشت: این مطالب پایه‌های اعتقادی دینی را تضعیف کرده و آسیبی بر پیکر دین و مظلومیت آن است.

خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و با بیان اینکه ائمه (ع) دین، مذهب و عدالت را درست تقسیم می‌کردند، بر لزوم توجه و دقت اقشار مختلف در درک صحیح دین تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: عالم دینی نیز باید در دین‌دانی، دین‌داری و دین‌بانی تبحر داشته باشد تا بتواند از دین دفاع کند چراکه با احساسات و سینه چاک زدن این امر تحقق نمی‌یابد.

انتهای پیام/                                              

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول