اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لزوم برقراری شرایط سخت‌گیرانه برای اجتماعات غیرضروری

امام جمعه شهرکرد گفت: مردم کمک کنند مراسم‌های غیر ضروری مانند عروسی و عزا برگزار نشود یا با سخت‌گیرانه‌ترین شرایط برگزار شود که بیش از این، برای جولان کرونا میدان را فراهم نکنیم.

لزوم برقراری شرایط سخت‌گیرانه برای اجتماعات غیرضروری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نماز جمعه این هفته پس از سه ماه تعطیلی با رعایت محدودیت‌های ویژه و پروتکل‌های بهداشتی با حضور محدودی از مردم در مصلی بزرگ شهرکرد برگزار شد و خطیب نماز جمعه به بیان چند جمله کوتاه در خطبه‌ها بسنده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، با اشاره به برگزاری نمازجمعه بعد از 3 ماه در شهرکرد، گفت: خداوند را شاکریم که توفیق داد مجددا در این عمل عبادی سیاسی شرکت کنیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: در خیلی از حوزه‌ها نیازمند انقلاب فرهنگی هستیم، فرهنگ در سبک زندگی، در اقتصاد، در مدیریت و ... باید متحول شود و امروز باید برای این تحول به نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به سالروز تاسیس جهادسازندگی، توضیح داد: جهاد کشارزی امروز می‌تواند نقش عمیقی در جهت تولید مایحتاج مردم و رونق دادن به کشور و قطع دست بیگانه داشته باشد و ما هم قدردان زحمات هستیم.

عملکرد مردم، ایران را در مواجه با کرونا در جهان سربلند کرد

نکونام با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) توضیح داد: مکتب امام صادق(ع) امروز به خوبی در شرایط کرونایی خود را نمایان کرده و مردم به خوبی نشان دادند که رهرو این مکتب هستند؛ مکتب امام(ع) مکتب مواسات، همدلی، کمک کردن، و .. است که امروز کشور ما در همه‌ی این عرصه‌ها بالنده و سرفراز است.

وی با اشاره به تفاوت‌های ویژه ایران و برخی از کشورهای مدعی و بزک شده، در مواجهه با کرونا نتیجه گرفت: کرونا نشان داد تمام این خودساختگی‌هایی که غرب برای خود ایجاد کرده دروغ است و هیچ قدرتی امروز برای دفاع از جان خود و مردمشان ندارند ولی امروز ایران عزیز در مواجه با کرونا رزمایش مواسات ایجاد کرد، کارگران و صنعتگران نگذاشتند کرونا اقتصاد را نابود کند، جامعه درمانی خوش درخشیدند و اینها نشان از زنده بودن مکتب امام صادق(ع) است.

امام جمعه شهرکرد در خصوص شرایط کرونا تذکر داد: امروز چه لزومی دارد مراسمات عروسی و عزا اینچنین که برخی موارد را می‌بینیم برگزار شود و اتفاقات تلخ را رقم بزنند؟ مردم کمک کنند این مراسم‌ها برگزار نشود یا با سخت‌گیرانه ترین شرایط برگزار شود که بیش از این برای جولان کرونا میدان را فراهم نکنیم.

وی در خصوص سیاست خارجی هم گفت: امروز سیاست‌مداران ما چه قوت قلبی را نیاز دارند که فراهم نشده، ما در اوج قدرت و اقتدار در سیاست خارجی هستیم ولی متاسفانه از برخی از موضع‌گیری‌ها انفعال برداشت می‌شود و ما احساس نمی‌کنیم که برخی‌ها در حوزه سیاست خارجی با عزت صحبت کنند.

انتهای پیام/3339/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول