اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تقدیر از فعالان حوزه سلامت تا تشریح وضعیت امریکا در پی اعتراضات اخیر

تقدیر و تشکر از فعالان حوزه سلامت، تشریح وضعیت امریکا و پیش‌بینی فروپاشی این کشور و مذمت حامیان این کشور، تشریح وضعیت اقتصادی کشور و موانع تحقق شعار سال از جمله مسائل مطرح شده در نمازهای جمعه امروز استان بوده است.

تقدیر از فعالان حوزه سلامت تا تشریح وضعیت امریکا در پی اعتراضات اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار با بیان اینکه سال ۹۸ با همه فراز و نشیب‌هایش بالاخره با تلخ کامی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور به پایان رسید، اظهار کرد: در انتهای سال، کرونا سایه نحس خود را بر سراسر کشور، بلکه جهان گسترش داد و تقریبا همه بخش‌های اقتصاد کشور و مراکز مذهبی و دینی را تحت تاثیر قرار داد و حتی مساجد و حرم‌ها و نماز جمعه‌ها را به تعطیلی کشاند که بسیار دردناک بود.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه این روزها کادر درمانی بیمارستان‌ها در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند و سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند، افزود: از همه دست‌اندرکاران نظام سلامت، اعم از وزیر، رئیس دانشگاه، رئیس شبکه شهرستان رئیس بیمارستان، پزشکان، پرستاران و همه عزیزانی که در این روزهای سخت با مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی و با تحمل سختی‌ها و دوری از خانواده به هم‌وطنان خود، خدمت‌رسانی می‌کنند، به‌نوبه خود سپاسگزاری می‌کنم و از خداوند متعال توفیقات بیشتر را مسئلت دارم.

وی به حوادث اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت: بیش از دو هفته از قتل فجیع سیاهپوست آمریکایی می‏‌گذرد و این جنایت دردناک باعث شد، آمریکا شاهد بی‌‏سابقه‏‌ترین اعتراضات در نیم قرن اخیر باشد و اکنون تقریبا تمامی ۵۰ ایالت آمریکا و بیش از ۵۸۰ شهر درگیر اعتراضات شده است.

موسوی با بیان اینکه اعتراضات در امریکا تبدیل به راهپیمایی‌‏های میلیونی در آمریکا و جهان شده است، ادامه  داد: این وقایع نشانه‏‌های فروپاشی آمریکا از درون و نشانه فروریختن هژمونی آمریکا و غرب است.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: دولت‌ها و کشورهای مزدور آمریکا و رسانه‌‏ها و شخصیت‌های فریفته و مرعوب آمریکا به ویژه لیبرال‌های وطنی که سال‌ها در ایران و جهان در صدد بزک کردن و حتی تقدیس آمریکا به عنوان نماد پیشرفت و آزادی بودند اکنون جز سرافکندگی و شرمساری چه توجیهی دارند؟! برای این روزهای رسوایی و فضاحت آمریکا به عنوان سمبل و نماد لیبرال دموکراسی و غرب و تمدن رو به زوال آن چه توجیهاتی را نزد وجدان خود و افکار عمومی آماده کرده‌‏اند؟

وی شعار سال را یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال 1398 را با عنوان «رونق تولید»نام‌گذاری کرده‌اند و معظم له در پیام نوروزی سال 1399 را سال جهش تولید نام‌گذاری کردند و ارتباط دقیقی بین شعار سال گذشته و شعار امسال برقرار کردند. 

موسوی با بیان اینکه یکی از موانع تولید دیوان‏‌سالاری و بروکراسی‏‌های زائد است که باعث متوقف شدن چرخه تولید می شود، ادامه داد: غول بروکراسی و کاغذ بازی، راه سرمایه‌گذاری و تولید را سد کرده است و لازم است برای تحقق شعار سال در امورات تولید و سرمایه‌گذاری تسهیل صورت پذیرد.

امام جمعه قیدار افزود: یکی دیگر از بلایای رونق و جهش تولید خام‏فروشی است اگر مواد خام به محصولات ساخته شده تبدیل شود، باعث افزایش چند برابری تولید و ایجاد میلیون‏ها فرصت شغلی جدید می‌‏شود.

همچنین  حجت‌الاسلام جعفر رحیمی هم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با تقدیر و تشکر از تیم پزشکی و مدافعان سلامت و کادر درمان به مسئله نعمت‌های الهی و شاکر بودن در مقابله با نعمت‌ها پرداخت و اظهار کرد: به طور اجمال از آیات و روایات چنین به دست می‌آید که اسلام بر پایه حق شناسی است.

امام جمعه ابهر از نعمت سلامت و امنیت اجتماعی، روحی و روانی و نمازهای جمعه و جماعات و صله ارحام به عنوان یکی از نعمت‌های الهی یاد کرد و افزود: امروزه به خاطره ویروس کرونا ما این نعمت‌های الهی را از دست داده‌ایم و امیدوارم با شاکر بودن و تضرع به درگاه الهی ان‌شاالله این نعمات الهی بطور تام تمام در اختیار ما قرار  گیرد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول