اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسکاتلند و ولز تمدید دوره انتقالی برگزیت را خواستار شدند

وزرای اول اسکاتلند و ولز در نامه‌ای از نخست‌وزیر بریتانیا درخواست کردند با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، مذاکرات دوره انتقالی خروج از اتحادیه اروپا را تمدید کند.

اسکاتلند و ولز تمدید دوره انتقالی برگزیت را خواستار شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رهبران اسکاتلند و ولز از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا درخواست کردند دوره انتقالی خروج از اتحادیه اروپا را تمدید کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، «نیکلا استورجن» وزیر اول اسکاتلند و «مارک دریک‌فورد» همتای او در ولز در نامه‌ای خطاب به جانسون گفتند، با توجه به شیوع ویروس کرونا، اتمام دور مذاکرات پسابرگزیت در پایان سال جاری میلادی اقدامی «فوق‌العاده بی‌ملاحظه» خواهد بود.

این دو سیاست‌مدار بریتانیایی هشدار دادند: «چنین کاری شوک اقتصادی و اجتماعی چشمگیری را به بحران کووید-۱۹ اضافه خواهد کرد و به کسب‌وکارهایی که تا کنون به سختی دوام آورده‌اند ضربه وارد می‌کند و موجب تعطیلی آن‌ها خواهد شد».

لندن و بروکسل تا پایان ماه جاری میلادی فرصت دارند تا تصمیم بگیرند  مذاکرات را در ماه دسامبر پایان داده یا آن را مورد تمدید قرار دهند.

با این حال دولت جانسون می‌گوید حتی اگر بروکسل درخواست تمدید دوره انتقالی را مطرح کند، با آن موافقت نخواهد کرد.

روز دوشنبه جانسون و «اورسولا فون در لاین» ریاست کمیسیون اروپا از طریق تماس ویدئویی در این خصوص صحبت خواهند کرد.

بروکسل معتقد است، بریتانیا باید در روابط تجاری آینده با کشورهای اروپایی، از قوانین و قواعد اتحادیه اروپا پیروی کند. اما دولت بریتانیا می‌گوید به‌عنوان کشوری مستقل، زیر بار این قوانین نخواهد رفت.

«دیوید فراست» مذاکره‌کننده ارشد بریتانیا در این باره گفته است: «به محض این‌که اتحادیه اروپا بفهمد که بر این اساس به جمع‌بندی نخواهیم رسید، قادر به پیشرفت [در مذاکرات] خواهیم بود».

مردم بریتانیا در یک همه‌پرسی که سال ۲۰۱۶ برگزار شد، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند. دولت انگلیس، در ابتدای سال جاری میلادی پس از کشمکش‌های فراوان توانست جهت اجرای برگزیت با بروکسل به توافق برسد.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد کرد و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول