اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مسؤولان به راحتی از معضل گرانی عبور نکنند

امام‌جمعه فیروزآباد ضمن تاکید بر دغدغه‌مندی مسؤولان نسبت به گرانی گفت: گرانی در بازار به شدت موج می‌زند و نظارت، کنترل و بازرسی در بازار بسیار کم است.

مسؤولان به راحتی از معضل گرانی عبور نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیت‌الله سیدعزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسوولان امر به وضعیت نابسامان و لجام‌گسیخته بازار اظهار داشت: در حال حاضر نظارت، کنترل و بازرسی در بازار بسیار کم است.
وی بابیان این‌که مردم بشدت نیازمند تأمین کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی روزانه خود هستند افزود: گرانی در بازار بشدت موج می‌زند و رعایت انصاف کنار گذاشته‌شده است.
امام‌جمعه فیروزآباد با دعوت از مسوولان امر برای رسیدگی به وضعیت آشفته‌بازار گفت: در حالی‌که بسیاری از خانواده‌های این شهرستان توان خرید کالای ضروری خود را به قیمت‌های گزاف در بازار امروز را ندارند، چشم‌پوشی مسوولان به موضوع گرانی و گران‌فروشی در جامعه غیرقابل‌گذشت است.
هاشمی زاده بابیان اینکه برخی از مسوولان دست‌اندرکار به‌راحتی از مسئله گرانی رد می‌شوند گفت: انتظار ما از همه مسوولان تلاش برای کنترل و کاهش قیمت کالاهای اساسی و موردنیاز مردم در این روزها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فروپاشی امنیتی و سیاسی در آمریکا گفت: قتل یک جوان ۴۶ ساله سیاه‌پوست آمریکایی توسط جنایتکاران امنیتی و سیاسی این کشور صحنه‌های دلخراش در فضای سیاسی جهان به وجود آورده است.
 وی افزود: این روزها جهان شاهد فروپاشی قدرت افسانه‌ای، سیاسی، امنیتی و اخلاقی و یک قدرت استکباری به نام آمریکا است که ادعای کدخدایی جهان می‌کند.
امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: این فروپاشی تمام ۵۰ ایالت آمریکا و حدود ۵۸۰ شهر این کشور را در برگرفته است.
هاشمی زاده اضافه کرد: بازداشت ۱۲ هزار نفر، کشته شدن ده‌ها نفر و هزاران نفر مجروح و به آتش کشیدن نماد ملی آمریکا یعنی پرچم این کشور به دست خود آمریکایی‌ها همه و همه، مسائل بیان‌کننده این مطلب بوده که این ابرقدرت در حال فروپاشی کامل قرارگرفته است.
 وی بیان کرد: وقتی انسان این صحنه‌ها را می‌بیند به یاد کلام نورانی امام ۳۸ سال پیش می‌افتد که فرمود آمریکا بداند امروز منفورترین افراد نزد ملت ما است و رئیس‌جمهور آمریکا بداند منفورترین افراد نزد ملت ما، دنیا و مردم آمریکا است و دیر یا زود ابرقدرتی آمریکا خوار و ذلیل خواهد شد.
امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) ابراز داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری امام صادق (ع) مرد علم، مبارزه و تشکیلات بود.
هاشمی زاده گفت: بسیاری از مبانی اسلام که در طول یک قرن به‌وسیله حکام جور در صدر اسلام به‌خصوص در عصر بنی‌امیه زیر سؤال رفته بود امام صادق (ع) جلو آن را گرفت.
 وی ابراز داشت: امام صادق مرد مبارزه بود و مقدمه فروپاشی بنی‌امیه را ایشان فراهم کردند و بنای حکومت علوی را اعلام کرد.
امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به بعد سوم امام صادق (ع) و کار تشکیلاتی او خاطرنشان کرد: امام صادق یک تشکیلات عظیم از مؤمنان به وجود آورد که از خراسان و ماوراءالنهر گرفته تا شمال آفریقا، نمایندگانی را مشخص کرده که وقتی مطلبی به آن‌ها اعلام می‌شد همه می‌پذیرفتند و در همه‌جا مطرح می‌کردند.
هاشمی زاده در بخش پایانی به ۲۷ خردادماه سالروز فرمان امام به تأسیس جهاد سازندگی در سال ۵۸ همچنین آغاز هفته جهاد کشاورزی و تبریک این هفته به جهادگران اشاره کرد و افزود: با تأسیس جهاد سازندگی در واقع یک حامی بزرگ برای سپاه در جنگ و برای محرومان در پشت جبهه تدارک دید به‌گونه‌ای که نیروهای جهادی به‌عنوان سنگرسازان بی سنگر معروف شدند.
وی ادامه داد: جهاد سازندگی در واقع کار چند وزارتخانه از قبیل وزارت نیرو، راه، کشور، مسکن را انجام می‌داد و در همه موارد فعال و برای یک کشور که تازه از دست دشمن رهایی یافته بود یک معجزه الهی بود.
امام‌جمعه فیروزآباد در پایان تصریح کرد: جهاد سازندگی در امور راهسازی در سراسر کشور، ساخت مدرسه، مسجد، حمام، کتابخانه، ورزشگاه، درمانگاه و تقسیم ارزاق کوپنی میان روستائیان درنهایت مظلومیت و گمنامی در کارنامه خود به ثبت رساند.
انتهای پیام/۹۸۳۱۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول