اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معیشت مردم باید اولویت مجلس یازدهم باشد

امام جمعه شهرضا گفت: مجلس یازدهم باید در اولین سال فعالیت خود با قاطعیت نسبت به مسائل معیشتی مردم برنامه‌ریزی کند.

معیشت مردم باید اولویت مجلس یازدهم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید نعمت‌الله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با اشاره به سختی‌ها و مشکلات به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا اظهار داشت: سختی‌ها ظاهر قضیه است اما باطن این بیماری آن است که خداوند به انسان فهماند که ای انسان در برابر اراده خدا عاجز هستی؛ یک ویروسی که دیده نمی‌شود و وزن ندارد تمام دنیا را خانه‌نشین کرد، انسان باید در همه مراحل تسلیم خداوند باشد.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که کرونا سبب شد بسیاری از ارزش‌های دینی و اعتقادی ظهور پیدا کند، افزود: خدا این امتحان را برای همه جهان آورد اما ملت مسلمان ایران صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری را به دنیا نشان دادند و برعکس در کشورهای کفر که از خدا غافل بودند این ویروس، زمینه‌ای شد که فساد و بدبختی و توخالی بودن و بی‌رحمی آن‌ها بیشتر ظاهر شود.

وی با بیان این‌که در این مدت کادر مسلح و نیروهای بهداشت و درمان بسیار خوب درخشیدند و گروهای جهادی همه دست به دست هم دادند تا در کل کشور این امتحان را پشت سر بگذرانند، خاطرنشان کرد: کرونا اگر چه مهار شده است اما هنوز از بین نرفته است و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

ایران به دنیا نشان داد که آمریکا یک طبل تو خالی است

صالح با اشاره به اعزام نفتکش‌ها به ونزوئلا عنوان کرد: نیروهای مسلح به دستور رهبر معظم انقلاب تحریم آمریکا را شکستند و در حالی که آمریکا تهدید کرده بود، جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار تحریم‌های آمریکا را شکست و به دنیا نشان داد که آمریکا یک طبل تو خالی است و قدرت و عرضه‌ای ندارد و آمریکا مجبور شد در مقابل اراده ملت ایران تسلیم شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی گفت: در سال اول پیروزی انقلاب، امام(ره) فرمان تاسیس جهاد سازندگی را صادر کردند، که این فرمان سرچشمه بسیاری از اقدامات ماندگار بود، امام(ره) در بعد نظامی هم سپاه را تاسیس کردند که همراه ارتش بر قدرت دفاعی کشور بیافزایند و در امور عمرانی و فرهنگی جهاد سازندگی را تأسیس کردند.

وی با بیان این‌که در سال ۷۹ به دست دولت اصلاحات جهاد سازندگی از بین رفت و این یکی از خیانت‌های دولت اصلاحات به این نظام بود، افزود: جهاد سازندگی را به بهانه صرفه‌جویی در وزارت کشاورزی ادغام کردند.

صالح با بیان این‌که جهاد سازندگی برادری بود برای سپاه پاسداران و الگویی برای تربیت مدیران انقلابی و جهادی و الگویی برای عمران و آبادی جهادگونه بود، تصریح کرد: جهاد سازندگی ترکبیی بی‌بدیل از مدیریت و نهاد ایمانی و انقلابی بود و اگر حذف نشده بود، وضعیت امروز کشور در مسائل کشاورزی، باغداری و مراتع بسیار بهتر بود.

امروز باید رسم جهادی در مدیران تقویت شود

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که اگر جهاد سازندگی حذف نشده بود، امروز در رأس کشورهایی بودیم که در امور کشاورزی و دامداری حرف اول را می‌زنند، بیان کرد: امروز باید مدیریت جهادی را زنده کنیم، اسم جهاد مهم است، امروز باید رسم جهادی در مدیران تقویت شود تا مشکلات کشور برطرف شود و امیدوار هستیم با تلاش مدیران و مردم کمبودها و مشکلات برطرف شود.

وی با انتقاد از این‌که گرانی در ماه‌های اخیر سبب نارضایتی مردم شده است، خاطرنشان کرد: چرا باید در مدت دو ماه مایحتاج اولیه مردم ناگهان چندین برابر گران شود، ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی یکی از عوامل آن است؛ در دولت هماهنگی لازم نیست هر وزارتخانه برای خود دستور می‌دهد و برنامه اجرا می‌کند.

صالح با بیان این‌که سهل‌انگاری در امر قاچاق و وارد کردن کالا، تصمیمات لحظه‌ای و غیرکارشناسانه سبب این گرانی‌ها شده است، گفت: جای سؤال است در این اوضاع گرانی دولت چکار می‌کند، نمایندگان دولت و کسانی که امروز دست‌اندرکار امور کشور هستند، جواب مردم را بدهند، چرا نظارت جدی بر تولید و توزیع نیست؛ از مجلس یازدهم انتظار داریم که در اولین سال فعالیت خود در سال جهش تولید و مجلسی که اولین مجلس در گام دوم انقلاب است با قاطعیت نسبت به مسائل معیشتی مردم برنامه‌ریزی کند.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: مجلس یازدهم باید اعتماد از دست رفته مردم که به واسطه عملکرد ضعیف مدیران اجرایی در کشور از بین رفته به دست آورند، ضعف مدیریت‌ها سبب شده که مردم بی‌اعتماد شوند، امیدوار هستیم این مجلس دوباره این اعتماد را به مردم بازگرداند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از افزایش منکرات در سطح شهرستان شهرضا گفت: وظیفه مردم است با حمایت مسؤولان در مقابل منکرات عکس‌العمل نشان دهند، مسؤولان باید از آمران به معروف حمایت کنند، بی‌تفاوت بودن پسندیده نیست، امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است.

صالح با بیان این‌که وضعیت حجاب در شهر خوب نیست و دختران در منظر عمومی دوچرخه‌سواری می‌کنند، گفت: کسبه متدین شهرضا نباید نسبت به بدحجابی بی‌تفاوت باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول