اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گزارشی از جلسه شورای قضایی هرمزگان| مبارزه با فساد بدون خط و جریان سیاسی در جریان است

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: مقابله با مفسدان بدون توجه به خط و جریان سیاسی خاص در حال انجام است و مبارزه بی‌امان با فساد از درون دستگاه قضایی بیانگر عزم جدی برای مقابله با فساد در سایر قسمت‌ها و بخش‌ها است، اما پیشگیری از فساد باید به عنوان اولویت قرار داده شود

گزارشی از جلسه شورای قضایی هرمزگان| مبارزه با فساد بدون خط و جریان سیاسی در جریان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلسه شورای قضایی هرمزگان به ریاست علی صالحی رییس کل دادگستری استان و با حضور دیگر اعضای آن برگزار شد.

در جریان این نشست ، رییس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72 از یاران صدیق انقلاب با اشاره به در پیش بودن مناسبت ارزشمند هفته قوه قضاییه اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کشور و استان هرمزگان به واسطه شیوع ویروس کرونا، تمهیدات لازم اتخاذ شده تا با برنامه‌ریزی دقیق و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های گرامیداشت هفته قوه قضاییه انجام شود و خدمات دستگاه قضایی از طریق رسانه ملی، فضای مجازی و جراید به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم از خدمات خدمتگزاران‌شان در دستگاه قضایی اطلاع یابند.

نباید دچار روزمرگی شویم

وی با اشاره به اینکه تحول مدنظر مقام معظم رهبری در دستگاه قضایی باید به عنوان یک برنامه مدون، هدفمند و مستمر در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: ضرورت دارد نحوه انجام وظایف در دستگاه قضایی به شکلی باشد که دچار روزمرگی نشویم و وظایف قانونی با کار جهادی شبانه روزی و همت مضاعف و برنامه ریزی سنجیده دنبال شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ابراز داشت: لازم است مسؤولان دستگاه‌ها و مدیران به عنوان پرچم داران در خط مقدم برنامه تحول، با نگاه انقلابی رو به جلو حرکت کنند تا با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری در میدان عمل و خدمت به مردم قرار بگیریم.

صالحی تصریح کرد: نارسایی‌ها، مشکلات،کمبود نیروی انسانی و حتی شرایط پیش آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا نباید مانع حرکت رو به جلو در مسیر خدمت رسانی شود لذا می بایست با تبدیل مشکلات به فرصت‌ها و با کار بیشتر، کمبود امکانات را پوشش دهیم و یقینا استفاده از ظرفیت نخبگان و اندیشه‌های نو در مسیر پویایی حائز اهمیت است. از این رو شناسایی افراد صالح و هدف‌گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در برنامه‌ها ضروری خواهد بود.

مبارزه با مفسدان بدون خط و جریان سیاسی خاص در حال انجام است

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مبارزه با فساد که با حضور حضرت آیت الله رئیسی در رأس قوه قضاییه شتاب گرفته است، تأکید کرد و گفت: مقابله با مفسدان بدون توجه به خط و جریان سیاسی خاص در حال انجام است و مبارزه بی‌امان با فساد از درون دستگاه قضایی بیانگر عزم جدی برای مقابله با فساد در سایر قسمت‌ها و بخش‌ها است، اما پیشگیری از فساد باید به عنوان اولویت قرار داده شود و سعی کنیم با پیشگیری در جهت حفظ سرمایه‌های اجتماعی اقدام کنیم.

مدیران در دستگاه‌های جلوتر از همه با فساد برخورد کنند

صالحی با اشاره به اینکه اگر در دستگاهی فساد رخ داد مدیران می‌بایست جلوتر از همه برخورد کنند، افزود: طبق قانون مسؤولیت اصلی به عهده مدیران است، پس لازم است دقت و توجه لازم را در این خصوص داشته باشند.

قضات اهتمام ویژه به رضایت‌مندی مردم داشته باشند

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی می‌بایست مظهر عدالت‌خواهی و رضایت‌مندی باشد، اقدامات و نحوه برخورد قضات و کارکنان را در شکل گیری رضایت‌مندی قلبی مؤثر دانست و از همه مسؤولین خواست در حفظ کرامت ارباب رجوع اهتمام ویژه داشته باشند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری حقوق عامه و بیت المال اشاره کرد و اظهار داشت: حتی یک وجب از خاک بندرعباس یا هر شهر دیگر مربوط به آحاد مردم جمهوری اسلامی ایران است و همه مردم در آن حق دارند لذا در حفظ آن باید با حساسیت مورد توجه قرار گیرد.

صالحی با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی ضمن حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و مشروع و تأمین امنیت سرمایه‌گذاران با مطالبه گری، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و با بررسی نقش سایر دستگاه‌ها در امر تولید و همچنین با حمایت و پشتیبانی از فعالان بخش تولید در تحقق شعار سال و حرکت بهتر چرخ تولید کمک خواهد کرد.

ایجاد کمیته‌های تحول‌گرا در سازمان های وابسته به قوه قضاییه

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه ضمن پیشنهاد ایجاد «کمیته تحول‌گرا در سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه در استان» افزود: هر دستگاه در سطح کارشناسی این کمیته را تشکیل دهد و ایده‌های خلاقانه با کار کارشناسی برای بهبود کیفیت کار اجرایی و عملیاتی مورد بررسی قرار گیرند و لازم است این کمیته در شورای قضایی با محوریت دادستان مرکز استان تشکیل شود و با اجرای برخی ایده‌ها، کیفیت کار ارتقا یابد به شکلی که با الگوسازی از آن در سطح کشور قابلیت استفاده داشته باشد.

وی ایجاد تحول را چرخه ای متشکل از ایده، خلاقیت و برنامه‌ریزی دانست و هدف از تشکیل این کمیته‌ها را توجه به نگاه برنامه محور و استفاده مؤثر از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران با توجه به مبانی و مفاد طرح تحول قوه قضاییه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: تشکیل این کمیته‌ها گامی مؤثر در جهت تحول و نوآوری در دستگاه قضایی استان باشد.

انتهای پیام/ 3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول