اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت پکن با اعمال محدودیت آمریکا برای دانشجویان چینی

وزارت آموزش چین روز جمعه طی بیانیه‌ای مخالفت خود با اقدام دولت آمریکا برای اعمال محدودیت بر دانشجویان چینی را ابراز داشت.

مخالفت پکن با اعمال محدودیت آمریکا برای دانشجویان چینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ چین روز جمعه اعلام کرد که قاطعانه با هرگونه اقدام دولت آمریکا در محدود کردن دانشجویان چینی از تحصیل در خارج مخالفت می‌کند و از آمریکا خواست تا اقدامات بیشتری برای ارتقای درک و تفاهم دوجانبه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت آموزش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما همچنان به حمایت از مبادله دانشجویان میان آمریکا و چین ادامه می‌دهیم و از دانشجویان تمام کشورها از جمله آمریکا استقبال می‌کنیم.»

دو منبع مطلع با این موضوع، ماه پیش به خبرگزاری رویترز گفتند که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای لغو روادید هزاران دانشجوی چینی است.

بر اساس گفته این منابع، واشنگتن معتقد است این دانشجویان با ارتش چین در ارتباط هستند.

اختلاف و تنش میان آمریکا و چین طی ماه‌های گذشته روندی فزاینده به خود گرفته است. آمریکا مدعی است که چین در روند کنترل شیوع ویروس کرونا با کندی عمل کرده است و اطلاعات مهمی را در این زمینه مخفی کرده است. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بارها در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که چین می‌بایست مانع از انتشار ویروس کرونا در جهان می‌شد و این کشور را منشا کرونا معرفی کرده ادعایی که توسط مقامات چینی رد شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول