اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

لزوم رفع ناهمگونی بافت هسته مرکزی شهر ارومیه

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: سه دلیل عمده برای ایجاد شدن ناهماهنگی در بافت مرکزیت شهر ارومیه وجود دارد که یکی از عمده دلیل‌های آن بحث فرسوده بودن بافت‌‌های شهری است که از قانون و ضوابط خاصی تبعیت می‌کند و بحث دیگر بافت تاریخی و سنتی شهراست که به طور معمول با بافت فرسوده تلفیق شده و در کنارهم یکدیگر را تحت شعاع قرارداده است.

لزوم رفع ناهمگونی بافت هسته مرکزی شهر ارومیه

حسین پناهی در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به بافت ناهمگون هسته مرکزی شهر ارومیه اظهار داشت: سه دلیل عمده برای ایجاد شدن  ناهماهنگی در بافت مرکزیت شهر ارومیه وجود دارد که یکی از عمده دلیل‌های آن بحث فرسوده بودن بافت‌‌های شهری است که از قانون و ضوابط خاصی تبعیت می‌کند و بحث دیگر بافت تاریخی و سنتی شهراست که به طور معمول با بافت فرسوده تلفیق شده و در کنارهم یکدیگر را تحت شعاع قرارداده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود قوانین و مقررات بافت تاریخی و سنتی و بافت فرسوده و توسعه و گسترش شهری و برخی سوء استفاده‌‌های ایجاد شده در شهر  باعث ایجاد مشکلات خاصی در خصوص بافت هسته مرکزی شهری شده است.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به ابلاغیه طرح تفصیلی شهر ارومیه تصریح کرد: شهر ارومیه از سال 1370 فاقد طرح تفصیلی بوده است و این مساله یکی از بزرگترین چالش‌های مجموعه مدیریت شهری به شمار رفته است که با ابلاغ و اجرایی شدن طرح تفصیلی جدید و همت مسوولین می‌توان اشکالات گذشته را در صورت ممکن رفع و محدود کرد تا روند اشکالات و معضلات گذشته تکرار نشود.

پناهی از عمده‌ترین معضلات در ناهمگون بودن بافت هسته مرکزی شهر ارومیه   در مقطعی مشکلات موجود در طرح تفصیلی قدیم و در مقطعی حالت بلاتکلیفی  و ابلاغیه طرح تفصیلی جدید برشمرد و خاطرنشان کرد: امید آن می‌رود با اجرای شدن طرح تفصیلی جدید و اهتمام بیشتر مسوولین شاهد روند بهبودی اوضاع کنونی بوده و ایرادات و مشکلات گذشته رفع و حدالامکان تکرار نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول