اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری دور جدید رایزنی های سیاسی ترکمنستان و آمریکا

دور جدید رایزنی های سیاسی عشق‌آباد و واشنگتن با حضور معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

برگزاری دور جدید رایزنی های سیاسی ترکمنستان و آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «وفا حاجی اف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و«جاناتان هنیک» معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی، دیپلماسی عمومی و مطبوعات، ضمن برگزاری دور جدید رایزنی‌های سیاسی، آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داده و در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

حاجی بایف و هنیک در مورد سازوکارهای مشارکتی مؤثر که در چارچوب روابط سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور شکل گرفته‌اند، همچنین چشم انداز توسعه همکاری‌های دو جانبه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه و تعاملات متقابل در جهت مقابله بر پیامدهای نامطلوب اقتصادی و اجتماعی همه گیری ویروس کرونا بحث و گفت و گو کردند.

دو طرف بر همکاری‌های موثر «عشق آباد» و «واشنگتن» در تعاملات چند جانبه «5+1» که بین کشورهای آسیای مرکزی و آمریکا ایجاد شده است، تاکید کردند.

در جریان این نشست ویدیویی، حاجی بایف و هنیک توافقات صورت گرفته در چارچوب شورای تجاری ترکمنستان و آمریکا را مورد بررسی قرار دادند.

با توجه به وضعیت موجود مربوط به ویروس کرونا، طرف ترکمنی پیشنهاد برگزاری نشست ویدیویی با حضور رهبران شرکت‌های آمریکایی و روسای سازمان‌ها و ادارات تجاری و اقتصادی ترکمنستان در پاییز سال جاری میلادی را مطرح کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول