اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

اطلاعیه دانشگاه شریف درباره شیوه ارزیابی و نمره‌دهی در نیم‌سال جاری/ نمره‌دهی همان از ۰ تا ۲۰ است

در اطلاعیه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف در خصوص شیوه ارزیابی و نمره‌دهی در نیمسال جاری، اعلام شد که شیوۀ نمره‌دهی ترم جاری همان شیوۀ مرسوم نمره‌دهی ۰ تا ۲۰ است.

اطلاعیه دانشگاه شریف درباره شیوه ارزیابی و نمره‌دهی در نیم‌سال جاری/ نمره‌دهی همان از ۰ تا ۲۰ است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف در خصوص شیوه ارزیابی و نمره دهی در نیمسال جاری و تسهیلات مرتبط با آن اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه این شرح است:

بسمه تعالی

دانشجویان و دانشگاهیان عزیز دانشگاه صنعتی شریف

با سلام، احترام و سپاس از همه شما عزیزان برای تداوم آموزش و همیاری و همت در حفظ کیفیت آموزشی دانشگاه در نیمسال جاری و آرزوی سلامتی برای همگان، با توجه به اعلام تصمیم قطعی دانشگاه مبنی بر غیرحضوری بودن امتحانات پایان نیمسال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا و معطوف به اطلاعیه­ های قبلی این معاونت، موارد زیر را به استحضار می رساند:
 
۱- در جلسه اخیر شورای مشترک آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، موضوع شیوه­‌های پیشنهادی برای نمره‌دهی در نیم­سال جاری به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به این که انتخاب شیوه‌ی مطلوب نمره‌دهی دارای ابعاد و زوایای گوناگونی می­‌باشد، قبل از جلسه فوق‌الذکر طی جلسات متعدد در سطح دانشگاه معیارهای مختلفی که در انتخاب شیوه‌ی مطلوب نمره‌دهی موثر می‌باشند، احصا شده و به طور دقیق  مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. از جمله معیارهای مهم در نظر گرفته شده برای ارزیابی شیوه‌ی مطلوب نمره‌دهی می‌توان به حفظ کیفیت آموزش، رفع نگرانی دانش‌جویان بابت تغییرات معدل کل، حفظ اعتبار نمره‌ی دانشگاه، رفع نگرانی اساتید بابت عدم قطعیت نمرات، حفظ انگیزه‌ی دانش‌جویان برای یادگیری، ممانعت از ایجاد انگیزه برای تخلف و انجام فعالیت غیرحرفه‌ای در امتحانات، امکان مقایسه‌ی عملکرد دانش‌جویان در موارد مورد نیاز، حفظ انگیزه‌ی اساتید برای ارزیابی دقیق و مستمر (و به تبع آن حفظ کیفیت آموزش) و حفظ نظام نمره‌دهی دانشگاه و یکپارچگی کارنامه‌ی دانش‌جویان  و همچنین در نظر گرفتن احتمال تکرار آموزش مجازی در نیمسال آینده (در صورت ادامه وضعیت شیوع کرونا) اشاره نمود؛ البته مبرهن است که این معیارها از نظر درجه‌ی اهمیت دارای وزن‌های متفاوتی هستند. با در نظر گرفتن تمامی ابعاد مسئله از جمله معیارهای فوق‌الذکر و طی نظرخواهی از دانشکده‌ها، نهایتاً در جلسه شورای مشترک آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه متشکل از دو نماینده از هر دانشکده و با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی بحث و تبادل نظر به عمل آمد. سپس در این جلسه، رای‌گیری نهایی در خصوص شیوه‌ی مطلوب نمره‌دهی انجام شده و نمره‌دهی مرسوم صفر تا بیست به عنوان شیوه‌ی مناسب انتخاب شد. 
 
۲- با توجه به شرایط خاص نیم­سال جاری و در جهت مساعدت به دانشجویان عزیز، علاوه بر تسهیلات حذف درس و حذف ترم که قبلا اعلام شده است، تسهیلات مربوط به تبدیل نمره درس به P یا W به شکل زیر به دو درس افزایش می یابد:
«دانشجویان کلیه مقاطع می ­توانند پس از ثبت قطعی تمامی نمرات این نیم­سال در کارنامه و در بازه زمانی که در نیم­سال تحصیلی آتی (۱-۱۳۹۹) توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تعیین و ملزومات آن در سامانه آموزش لحاظ خواهد شد، تقاضای تبدیل یکی از نمرات دروس خود به P (در صورت قرار گرفتن نمره اخذ شده در محدوده قبولی) و همچنین یکی دیگر از نمرات دروس خود به W را داشته باشند. در صورت استفاده از گزینه تبدیل نمره یک درس به W، تعداد واحدهای باقیمانده در این نیم­سال برای دانشجویان کارشناسی نباید کمتر از ۸ واحد و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نباید کمتر از ۶ واحد شود. شایان ذکر است که این تسهیلات برای دانشجویانی که قبل از آغاز ترم تحصیلی آینده فارغ التحصیل می­‌شوند، نیز در بازه زمانی انجام امور فارغ التحصیلی قابل استفاده خواهد بود.»
 
۳- این معاونت مجموعه‌ای از شیوه‌های پیشنهادی برگزاری آزمون‌های غیرحضوری را جهت بهره‌برداری اساتید محترم تهیه و برای ایشان ارسال نموده است. همچنین مجموعه‌ای از راهنمایی‌ها و آداب شرکت در این گونه آزمون‌ها برای دانشجویان عزیز تهیه شده است که به زودی در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.
اطمینان قلبی داریم که با کوشش، همت و همدلی دانشجویان عزیز و همچنین توجه خاص اساتید ارجمند دانشگاه به شرایط ویژه این نیمسال و با توکل و یاری خداوند متعال، آزمون‌های پایانی و سایر امور مرتبط با ارزیابی دروس نیمسال جاری به بهترین شکل ممکن به سرانجام خواهد رسید.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول