اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نمایندگان فارس؛ اولویت شما شفاف‌سازی آرای خانه ملت است/ مردم را با امور نمایشی خود ناامید نکنید

نمایندگان استان فارس؛ به‌جای کارهای نمایشی، نظرات و آرای خود در مجلس را به صورت شفاف بیان کنید و فعلا تنها فوریت و اولویت خود را شفاف‌سازی آرای نمایندگان و جامه عمل پوشاندن به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مجلس یازدهم قرار دهید.

نمایندگان فارس؛ اولویت شما شفاف‌سازی آرای خانه ملت است/ مردم را با امور نمایشی خود ناامید نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، با گذشت دو هفته از آغاز  یازدهمین مجلس شورای اسلامی ، شاهد حواشی و اتفاق‌های پر سروصدای رسانه‌ای بوده‌ایم که نوید امیدواری و گاه ایجاد ناراحتی‌هایی بوده است.
از رد و بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، سفر نمایندگان مختلف به منطقه غیزانیه اهواز تا صحبت یکی از نمایندگان مبنی بر عدم دریافت حقوق از مجلس.
به نظر می‌رسد همین حضور نمایندگان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ارائه گزارش روزانه از فعالیتها، نظرات و سخنان آنها، جهت شفافیت بیشتر مجلس تا حدودی مثبت و امید بخش است.این موضوع در خصوص نمایندگان محترم استان فارس نیز صدق می کند.

اگر در فضای مجازی چرخی بزنید، اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان استان در صفحات مختلف در حال انتشار نظر، گزارش دیدار یا عکسهای یادگاری خود از افتتاحیه مجلس یازدهم هستند. به هیچ وجه قصد نفی حضور مجازی و ارائه گزارش را نداریم اما رفتارهای نمایشی تعدادی از نمایندگان ما را اول کار کمی نگران کرده است. به قول آن ضرب المثل معروف پیشگیری بهتر از درمان است. شاید بهتر باشد همین ماه اول مجلس یازدهم، نمایندگانی که قرار است به مردم ثابت کنند در انتخاب آرائشان اشتباه نکرده اند؛ در بعضی از رویه ها تجدید نظر نمایند.
اکثر نمایندگان محترم استان فارس در صفحات و کانال‌هایشان اعلام کرده‌اند که طرح شفافیت آرا را امضاء نموده‌اند، بسیار هم عالی و دست مریزاد اما خبری از شفافیت نیست و انگار دوستان به یک امضاء بسنده کرده‌اند!
در ادامه ارائه طرح‌ها و رفتارهایی که به نظر می آید بیشتر رنگ و بوی نمایش دارد، نماینده محترم مردم شهرستانهای آباده،  بوانات و سرچهان -رحیم زارع-  در خبری اعلام نمود که در حال تهیه طرحی جهت نامگذاری فرودگاه مهرآباد به نام شهید بزرگوار سرلشکر سلیمانی است آن هم با قید دو فوریت !
خدا را شاکریم که رویه این خبرگزاری در خصوص شهید عزیز مقاومت اسلامی، جهان اسلام و انقلاب اسلامی کاملا مشخص است. هر کسی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارد از نامگذاری مکان‌ها به نام مبارک و پرآوازه شهید سلیمانی ناراحت نمی‌شود، اما بگذارید کمی حساس شویم و سوال بپرسیم!
همان‌گونه که در بالا اشاره شد اکثر نمایندگان در صفحات‌شان می‌نویسند طرح شفافیت آرای نمایندگان را امضاء کردند  اما تنها یکی دو نفر از نمایندگان استان اعلام می‌کنند که نظرشان در خصوص اعتبارنامه تاجگردون به عنوان یک نمونه از شفافیت و موضوعی چالشی در مجلس فعلی چیست یا به اخطار دکتر زاکانی در این خصوص چه رایی داده‌اند!
 رحیم زارع در دور دهم نیز افتخار نمایندگی مردم شریف حوزه فعلی را در کارنامه دارند، وی چرا همان زمان که حکومت آمریکا با اقدام تروریستی، سرلشکر سلیمانی را به شهادت رساند، چنین طرحی در مجلس ارائه نکرد؟ اصلا نظر شما در خصوص اعتبارنامه جناب تاجگردون (سوای نتیجه نهایی در خصوص اعتبارنامه این فرد منتخب) چه بوده است؟
مخاطب‌مان تنها زارع نیست، نمایندگان مردم شریف و بزرگ استان فارس، به جای کارهای نمایشی، نظرات و آرای خود در مجلس را به صورت شفاف بیان کنید و فعلا تنها فوریت و اولویت خود را شفاف سازی آرای نمایندگان و جامع عمل پوشاندن به توصیه های رهبر انقلاب  به مجلس یازدهم قرار دهید.
بدون شک اگر رفتارهای صحیح و درست نمایندگان که بعضی از آن ها در ابتدای متن اشاره شد، نبود هیچگاه چنین انتقاد و تذکری نیز نوشته نمی شد.
یادتان باشد چشمها و دستهای ولی‌نعمتان این جامعه به شما است تا مطمئن شوند اشتباه نکرده‌اند و از سوی دیگر دستها و قلم‌های بسیاری در حال تلاش برای زمین زدن، ناامید کردن و منفی جلوه دادن رفتارهای نمایندگان هستند، پس کاملا حواستان به رفتارتان باشد و ما نیز بر حسب وظیفه سعی می کنیم حواسمان به رفتارهای شفافی که به مردم گزارش می دهید، باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول