اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش رام‌الله به تحریم‌های آمریکا علیه مقامات سازمان دیوان کیفری

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، قصد آمریکا برای تحریم مقامات دیوان کیفری بین‌المللی را محکوم کرد.

واکنش رام‌الله به تحریم‌های آمریکا علیه مقامات سازمان دیوان کیفری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» پنجشنبه هفته گذشته با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین‌المللی را صادر کرد.

گفته می‌شود این تحریم‌ها به دلیل تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جرائم آمریکا در افغانستان و همچنین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اعمال شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفاء»، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از این اقدام ابراز نگرانی کرد و آن را تشدید تهدیدها و ارعاب‌ها علیه دیوان کیفری خواند.

وزارت خارجه فلسطین افزود: این تلاش‌ها برای تأثیر بر اقدامات دادگاه کیفری، مطلقا قابل قبول نیست و تهدیدی علیه اصول عدالت بین‌المللی است.

رام‌الله در ادامه تصریح کرد، با در نظر گرفتن اینکه شورای امنیت نهادی وابسته به سازمان ملل است که صلاحیت ارجاع جنایات به دادگاه کیفری برای تضمین مجازات شدیدتری جنایات را دارد، این تهدیدات و اقدامات از سوی کشوری مانند آمریکا که عضو دائم شورای امنیت است، قابل قبول نیست.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد، با طرف‌های بین‌المللی برای حمایت از کارمندان دادگاه کیفری بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

«یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین هم در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای تحریم مقامات دیوان کیفری بین‌المللی، گفت این اقدام پوششی برای جنایت‌های تل‌آویو علیه فلسطینیان است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول