اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ثبت 78 درصد موقوفات گلستان پس از پیروزی انقلاب/ لزوم ترویج موقوفات رسانه‌ای

مدیرکل اوقاف و خیریه استان گلستان از ثبت 78 درصد موقوفات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

ثبت 78 درصد موقوفات گلستان پس از پیروزی انقلاب/ لزوم ترویج موقوفات رسانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد امروز در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج رسانه استان گلستان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۷۸ درصد موقوفات با کارکردهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... توسط واقفان استان به ثبت رسید.

وی وقف را نوعی ایثارگری برشمرد و تصریح کرد: 33 درصد اماکن مذهبی استان گلستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی وقف و ساخته شد که این آمارها امیدوارکننده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای وقف افزود: وقف یک سنت نبوی و جزو سیره علوی است مشی علما، بزرگان و صالحان ترویج فرهنگ وقف بوده است.

سلیمانی‌فرد با اشاره به اینکه بسیاری از وقف‌های واقفان در استان گلستان هنوز شناسایی نشده است، ابراز کرد: وقف از تمرکز ثروت در کانال‌های خاص جلوگیری می‌کند و روحیه عدالت‌محوری که جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی است را ترویج می‌کند.

* وقف یکی از راهکارهای اقتصادمقاومتی است/ ترویج وقف متناسب با نیاز روز جامعه اولویتی مهم است

وی ترویج وقف متناسب با نیاز روز جامعه را اولویتی مهم خواند و از فعالان رسانه و نخبگان جامعه در استان گلستان خواست تا در این راستا به اوقاف و امور خیریه کمک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه وقف یکی از راهکارهای اقتصادمقاومتی است، گفت: وقف دقیقا ضدسرمایه‌داری است و در راستای توسعه کار خیر برای نیازمندان نهادینه شده است.

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه عدم درک صحیح از شرایط وقف یکی از تهدیدات این حوزه به شمار می‌رود، اظهار کرد: برخی مدیران بدون فهم مسئله متأسفانه وقف‌ستیزی می‌کنند و این سنت حسنه را توسعه می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مردم جامعه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از برکات وقف استفاده می‌کنند، گفت: در این بخش قصورهایی انجام شده و نتوانستیم ابعاد فقهی، حقوقی و اجتماعی وقف را به خوبی به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نقش رسانه را در موج آفرینی و جریان‌سازی فرهنگ وقف موثر خواند و ابراز کرد: رسانه‌ها در زمینه بصیرت‌آفرینی و معرفت‌افزایی بخش وقف به اوقاف و امور خیریه کمک کنند. 

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه بسیج برخواسته از نهاد انقلاب اسلامی و ثمره ولایت فقیه و خون بهای شهیدان است، گفت: هر جایی نام بسیج به میان می‌آید برکات خاصی به دنبال دارد و این مجموعه، کشور را در طی 41 سال عمر انقلاب اسلامی از بحران‌های مختلف نجات داده است.

وی؛ نقش بسیج رسانه را در پر کردن برخی خلاءهای موجود در حوزه ترویج وقف را اثربخش دانست و فعالان عرصه رسانه خواست تا در ترویج موقوفات رسانه‌ای تلاش بیشتری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: حدود 850 نیت وقف از سوی واقفان استان گلستان در سامانه جامع اوقاف ثبت شده است.

به گزارش فارس؛ اهم مباحثی که در دیدار صمیمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با مسوول سازمان بسیج رسانه واقع در دفتر بسیج رسانه استان مطرح شد مواردی از قبیل تولید آثار رسانه‌ای با همکاری طرفین، ترویج فرهنگ وقف در جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای در ادارات شهرستانی بود.

در این جلسه همچنین نسبت به تعامل طرفین و استفاده از ظرفیت نخبگان، اهالی قلم و رسانه برای ترویج فرهنگ وقف، معرفی و شناسایی نیروهای اجرایی رسانه‌ای با عنوان انجمن یاواران وقف و رسانه، پشتیبانی و حمایت دوطرف از ششمین مرحله جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان تاکید شد.

از دیگر موارد مطروحه بهره‌گیری و ترویج وقف رسانه‌ای خیرین به‌عنوان باب جدید در راستای پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های اثرگذار رسانه‌ای بوده است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول